Gå til innhold

Forvirra mht stipend/lån


asinaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå til høsten tok jeg tre fag på sonans, og var dermed betegna som fulltidsstudent hos lånekassen. Dette semesteret skal jeg though bare ta to fag - hva skjer da? Får jeg ikke fullt stipend/lån, eller blir mer gjort om til lån? Får jeg ikke i det hele tatt?

Fikk du fullt stipend/lån når du tok de tre fagene i høst?

Lenke til kommentar

Jeg går nå på Sonans, etter å ha fullført ordinær vgs. Slik jeg har forstått det blir man kun innvilget lån når man går på Sonans. Hvor har dere at noe i det hele tatt er stipend fra?

 

På mine gjeldsbrev står det i hvert fall veldig klart at fordelingen er på null kroner stipend og resten lån.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er fulltidselev nå (går ikke på antall fag, men antall timer i uka tror jeg) får du ikke fullt lån/stipend nei. Da er du deltidselev, og får redusert beløp fra Lånekassen. Du kan sikkert høre med skolen for å få vite mer, jeg fikk hvertfall vite fra min skole at jeg "studerte" 66 % (tror jeg, tror det gikk på intervaller på 100%, 75%, 66% og 50%, men godt mulig jeg husker tallene feil), og da får du tilsvarende beløp fra LK (f.eks 66% av full støtte, både stipend og lån).

 

Jeg går nå på Sonans, etter å ha fullført ordinær vgs. Slik jeg har forstått det blir man kun innvilget lån når man går på Sonans. Hvor har dere at noe i det hele tatt er stipend fra?

 

På mine gjeldsbrev står det i hvert fall veldig klart at fordelingen er på null kroner stipend og resten lån.

 

Noe blir omgjort til stipend når LK har fått bekreftelse på at du har bestått fagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...