Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

NKF Journalist

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ser litt på Norges Kreative Fagskole, er der noen meninger og erfaringer rundt journalistfaget, både i Bergen, Trondheim og Stavanger?

Og jeg har tatt opp fag etter endt VGS Medier og kommunikasjon. Forbedring av karakter i samfunnsfag og sosiologi, samt ett friår med jobb i lokalavis (Fra september 2010 - August 2011) . Hvordan teller dette inn på inntaket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann.

Ser litt på Norges Kreative Fagskole, er der noen meninger og erfaringer rundt journalistfaget, både i Bergen, Trondheim og Stavanger?

Og jeg har tatt opp fag etter endt VGS Medier og kommunikasjon. Forbedring av karakter i samfunnsfag og sosiologi, samt ett friår med jobb i lokalavis (Fra september 2010 - August 2011) . Hvordan teller dette inn på inntaket?

Hei på deg!

Ser du er interessert i Norges Kreative Fagskole, selv studerer jeg Reklame og merkekommunikasjon ved denne skolen og har en del venner som går på Journalistikk! Jeg vet at de krever enten fullført 3 år videregående skole eller realkompetanse for å bli vurdert til opptak. I forhold til Journalistikk studiet vil karakterer i norsk og samfunnsfag bli vektlagt.

Dine tidligere erfaringer er absolutt relevante for videre studier, noe som alltid er positivt :)

Selv trives jeg utrolig godt på Norges Kreative Fagskole! Studieveiledere, studentmiljøet, skolehverdagen og alle oppgavene vi jobber oss igjennom, er både inspirerende og utrolig motiverende! Det er iallefall veldig spennende da vi får reelle kundeoppdrag og får jobber man ville fått i det virkelige liv.

Jeg kan på det varmeste anbefale Norges Kreative Fagskole!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det på journalistlinjen da? Hva sier vennene dine?

Jeg vet at studiet er verkstedsbasert med reelle oppgaver i alt fra nyhetsreportasje til kriminaljournalistikk, underholdning, feature og portrettintervjuer. Man lærer om ulike intervjuteknikker, kildekontakt og informasjonssøk. Studie er lagt opp tett til hva som skjer i det virkelige liv. Selv om det er teoretisk er det også mye praktisk slik det vil være da man er ute i "feltet". Anbefaler deg å ta en titt på denne linken. http://blogg.norgeskreativefagskole.no/author/bjornmartin/

Nå vet jeg at de har praksisperiode, noe som er et av høydepunktene. Da finner man en bedrift man ønsker å jobbe i og er utplassert der i ca 2 uker.

Så det er mange gode tilbakemeldinger fra dette studiet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...