Ruska Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Heisann. Jeg har helt siden jeg var ti år sliti med korsryggsmerter pga en akeulykke. Var hos legen i dag, da smertene er blitt for store og blitt henvist til røntgen og fysioterapi. Sannsynligvis nedsatt beveglighet eller svakt utviklet muskel pga ulykken. Håper det ikke er verre iallefall. Problemet er hva skal jeg gjøre med gymmen? Deltar jeg så klarer jeg ikke å reise meg dagen etterpå og må knaske smertestillende. Deltar jeg ikke, så får jeg ikke karakter. kroppsøvningslæreren har anbefalt meg å ta det som privatist, men legen mente at jeg burde få tilpasset undervisning i samarbeid med gymmen, enten ved at jeg følger et skjema som fysioterapien lager til meg eller ved å gå turer i ujevnt terreng. Men læreren mente dette ikke var mulig, da jeg måtte aktivt delta og gjøre det samme som de andre. Så, hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil helst ha gym, for fysisk trening vil jo gjøre ryggen bedre etterhvert. Får en 4'er der nå, men da griner jeg av smerte timene etterpå. Har jeg rett til å få en tilpasset undervisning og få en karakter basert på det jeg utfører? Jeg går forresten siste året på videregående. Ruska Lenke til kommentar
Tears.of.the.sun Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja du har rett på tilpasset undervisning når du har legeerklæring på plager. Snakk med rådgiveren på skolen din. Det er personen som vil kunne hjelpe deg mest og best Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Eventuelt få legeerklæring på fritak fra gymmen, og bruk tiden hos fysioterapeut istedet. Du kan også ha rett på fysio som kommer til skolen, snakk med legen din igjen. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk for svar Fikk fritak fra praktisk del av gym og må bruke den tiden til teori eller fysio. Så det ordnet seg. Lenke til kommentar
Scannor Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Et lite tips; Gjør for all del de øvelsene du får beskjed om fra fysio. Fordi jeg ikke gadd å ta kjedelige øvelser, har jeg nå som 20åring en hofte som en 60åring, pluss kroniske smerter. Alt kunne blitt bedre dersom jeg fikk fingen ut av ræven for 5år siden. Uansett, flott at saken løste seg. Du har alltid krav på TPO eller Individuell Opplæringsplan dersom det ligger særlige grunner for det, noe det gjør i dette tilfellet=) Gudd løkk Mr.! Endret 14. januar 2011 av Scannor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå