Gå til innhold

Reinstallasjon av Win XP: ingen internettforbindelse

Anbefalte innlegg

Ren installasjon av Win XP Home SP2 på min 5 år gamle PC så ut til å gå uten problemer. Men hvorfor kommer jeg ikke på nett? Underlig siden jeg har reinstallert WinXP SP1 på en enda eldre bærbar og en stasjonær som fant internettforbindelsen umiddelbart. Reinstallasjonen skjedde på en ny HD, den gamle er koplet fra hovedkortet og er intakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk igjen.

Setup ikonet var tomt og ledet ikke til noe som helst, tipset om å gå på nett og laste ned drivere var ypperlig. Det er vel hovedkortprodusenten som er aktuell. I løpet av helgen vil jeg prøve det og håper det virker. Jeg skjønner allikevel ikke helt hvorfor det skal være nødvendig for å komme på nett med denne maskinen når det har gått greit uten installasjon av drivere på de andre.

En liten ting: Driveren for SATA RAID er det vel unødvendig å installere, den er vel bare aktuell hvis man vil ha to speilende HD?

Lenke til kommentar

Maskinen ble levert med trådløst nettverkskort. Det har jeg tatt ut fordi maskinen er kablet til ruter. De eneste driverne jeg skal installere er vel derfor driverne til Realtek Audio, NVIDIA nForce System Driver (hvori inngår ethernet NRM og Network management tools) og AMD Cool&quiet Driver

Lenke til kommentar

Maskinen ble levert med trådløst nettverkskort. Det har jeg tatt ut fordi maskinen er kablet til ruter. De eneste driverne jeg skal installere er vel derfor driverne til Realtek Audio, NVIDIA nForce System Driver (hvori inngår ethernet NRM og Network management tools) og AMD Cool&quiet Driver

Skulle vel holde det ja :)

Må og huske driveren til skjermkortet, men det finner på du produsenten til skjermkortet sin nettside.

Lenke til kommentar

Installasjon av drivere fra hovedkortprodusenten gjorde susen. Nå er diverse programmer installert og jeg har fått en ny, kjapp maskin. Men så kommer kravet om å aktivere den nye WinXP installasjonen innen 30 dager. Jeg har altså nå installert OS på 2 harddisker men har til enhver tid bare en av dem koplet til hovedkortet. Det er noen applikasjoner på den gamle disken som jeg kanskje kan komme til å trenge men ikke ønsker å ha på den nye. Blir OS på den gamle deaktivert hvis jeg aktiverer på den nye? Så vidt jeg vet er det hovedkort og ikke HD som definerer "Ny maskin" slik at det skulle vel være lovlig å ha OS på to disker?

Lenke til kommentar

Riktig-nå er begge diskene koplet til hovedkortet.

Men jeg laget meg et annet lite problem: Jeg ville lage en ryddig installasjon ved å partisjonere disken (500 GB) i C: til OS og D: til alle applikasjoner og drivere.

Dessverre glemte jeg det i kampens hete (ikke verdens mest erfarne PC bruker)og rotet det til slik:

1. OS, Antivirus, Acronis True Image havnet på C:, da jeg oppdaget feilen la jeg alle andre applikasjoner og drivere til scanner, skriver etc på D:

2. Jeg skjønte ikke før jeg var halvveis at jeg burde opprette en mappe på D: kalt Programfiler til å legge applikasjonen og driverne på. Nå ligger noen filer i D: Programfiler, noen utenfor (uten at det er noe problem annet enn rot)

Nå er det for sent å flytte på filene, da ødelegger jeg vel banene slik at programmene slutter å fungere.

Spørsmål:

Kan jeg gjøre følgende for å skape litt mer orden: opprette en 3. partisjon (jeg har Acronis Disk Director Suite installert) til dokumenter, la C: være som den er, la D: beholde partisjonsbokstaven og ellers ikke gjøre andre endringer enn å ta litt plass fra C: for å opprette en 3. partisjon? Vil alle applikasjoner og drivere fungere da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...