Minsc Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Heihei.. Jeg opplever litt dårlig ytelse ved spilling av Borderlands..spillet går bare litt tregt innimellom - ikke hele tiden. Virker som fps'en synker ganske mye.. Det er ikke så ille at det ikke går an å spille, men jeg er ganske kresen når det gjelder lagg. Instillinger er som følger: Resolution: 1920x1080 Anisotropic filtering 16x Dynamic Shadows Off Bullet Decals On Foliage Quality High Texture Quality High Game Detail High Ambient Occlusion Off Bloom Off Depth Of Field Off Flare Outs Off Rigg: Intel e8400 stock Ati hd 5870 900/1250 8Gb RAM ddr800 10000rpm i raid asus p5q deluxe Er det prosessoren min som er flaskehalsen her, eller hvorfor lagger det? Trenger jeg firekjerner eller noe? Edit: glemte å si at jeg har patcha til siste versjon. Og har siste driver til skjermkort. Endret 10. januar 2011 av Minsc Lenke til kommentar
wH1TE-11 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei, Prøv å last ned en software som heter gamebooster. Det programmet lukker mange unødvendige programmer når du åpner spill. Bare google gamebooster Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Skru ned Anisotropic filtering til x4. Det burde gjøre ganske godt utslag ihvertfall Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 CPU'en ser definitivt ut som flaskehalsen. Ta AF ned, og bullet decals av. Burde hjelpe. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei, Prøv å last ned en software som heter gamebooster. Det programmet lukker mange unødvendige programmer når du åpner spill. Bare google gamebooster Skeptisk til slike program... Lover gull og grønne skoger, men gir deg som regel ingenting. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei, Prøv å last ned en software som heter gamebooster. Det programmet lukker mange unødvendige programmer når du åpner spill. Bare google gamebooster Skeptisk til slike program... Lover gull og grønne skoger, men gir deg som regel ingenting. Hjelper litt, men er nok mest "better performange for noobs" program. Har du rett over middels kunnskap, klarer du fint å begrense prosesser selv. Vil man ha stor forbedring, installer gaming versjon av windows. Inneholder bare det grunnleggende for spilling. Evt. shrink med nlite selv. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 ePICWH1TE: Takk for tipset, men jeg skrur av unødvendige prosesser før jeg gamer Byxxi og Jevrio: Jeg skal prøve det Men må si jeg blir litt overrasket hvis jeg ikke kan makse dette spillet.. Tror dere isåfall jeg ville merke økning i fps hvis jeg går over til en quadcore? Da tenker jeg type Q9300 og oppover.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 ePICWH1TE: Takk for tipset, men jeg skrur av unødvendige prosesser før jeg gamer Byxxi og Jevrio: Jeg skal prøve det Men må si jeg blir litt overrasket hvis jeg ikke kan makse dette spillet.. Tror dere isåfall jeg ville merke økning i fps hvis jeg går over til en quadcore? Da tenker jeg type Q9300 og oppover.. Med mindre det er for å unngå å bytte hovedkort, ville jeg anbefalt i5/i7. Har selv i5 750, kan enkelt kjøre spillet på maks, og recorde samtidig. Har riktignok litt kraftigere GPU enn deg, men du burde fint klare det også. Har lyst til å anbefale intels nye CPUer, men de har DRM (Intel duster), så vær så snill å IKKE kjøp det. i5 750 kan også overklokkes, jeg kunne til rundt 2,8GHz på stock. Har du god lufting i kabinett, kan du kanskje høyere, og har du egen kjøler, kan du laangt. De fleste nyere spill elsker quad-core, så du vil få mye bedre fps i de fleste spill. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Ville helst slippe å bytte ut hovedkort, ja. Men jeg har jo tenkt en del på i5/i7, siden 775 begynner å bli litt utdatert nå... Hvilket skjermkort har du? Som du sier - jeg skal nok ikke ha problemer med noen spill med et 5870 kort. Når det gjelder overklokking, så har jeg veldig god lufting og god kjøler. Men jeg vet ikke om jeg gidder å begynne med overklokking, siden jeg ikke kan det. Orker egentlig ikke å sette meg inn i det. Derfor er det fint for meg å ha en cpu som kjører det meste uten overklokking. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg har MSI 480GTX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå