konduktans Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har en PC med Abit IC7 MAX3 og en P4 @2931.869 (originalt 2,6 GHz). Prøvde å stille opp litt til, slik at jeg fikk 3,250 GHz. Stilte opp fra 1,525 til 1,575 volt også. Skal kjøre cpu test nå, så får vi se om det funker Kan jeg klokke opp minnet også? Hvor mye må jeg klokke, og hvor mye minne må jeg ha for å kjøre 1080p? Kjøleren er en diger sak(se bilde under). Bruker Arctic Cooling MX-2 pasta. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Har kjørt cpuburn burnP6 i 23 min nå, og den ligger stabilt på 59 grader full load iflg den innebygde sensoren. Hvis jeg setter i en 7600 GS på 256 MB, kan jeg forvente å spille av 1080p? Noen som vet? EDIT: har kjørt i 1t og 12 min nå. Fortsatt stabilt på 100% load. 58 grader. Endret 10. januar 2011 av conflict Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Én ting som kan være litt greit å tenke på er å ikke øke vcore eller noe før du møter veggen på FSB. Øker du vcore produserer du veldig mye mer varme enn med kun frekvensøkning. Minnet vil du helst kjøre på 1:1, men kan hjelpe å sette på en lavere divider (5:4 f.eks) for å finne ut hva prosessoren og hovedkortet takler, siden det helt sikkert er billigminne du kjører. Other than that, kjør på! Skal utrolig mye til å faktisk ødelegge noe, så hjelper med litt galskap for å få ting til å fungere Usikker på om den takler 1080p, kommer jo helt an på hvor mye bitrate mkv-filen er encodet med (pirate, hurr-durr), du må nesten prøve deg fram. Husker ikke om det kortet støtter videodecoding, men isåfall kan du prøve Media Player Classic home cinema (eller noe annet som støtter hardware-acceleration, google it!), og drastisk senke CPU-kravene for å spille av filmer da du decoder med skjermkortet i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå