Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en PC med Abit IC7 MAX3 og en P4 @2931.869 (originalt 2,6 GHz). Prøvde å stille opp litt til, slik at jeg fikk 3,250 GHz. Stilte opp fra 1,525 til 1,575 volt også. Skal kjøre cpu test nå, så får vi se om det funker :D

Kan jeg klokke opp minnet også?

Hvor mye må jeg klokke, og hvor mye minne må jeg ha for å kjøre 1080p?

Kjøleren er en diger sak(se bilde under). Bruker Arctic Cooling MX-2 pasta.

post-108681-0-50491700-1294693205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt cpuburn burnP6 i 23 min nå, og den ligger stabilt på 59 grader full load iflg den innebygde sensoren. Hvis jeg setter i en 7600 GS på 256 MB, kan jeg forvente å spille av 1080p? Noen som vet?

EDIT: har kjørt i 1t og 12 min nå. Fortsatt stabilt på 100% load. 58 grader.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Én ting som kan være litt greit å tenke på er å ikke øke vcore eller noe før du møter veggen på FSB. Øker du vcore produserer du veldig mye mer varme enn med kun frekvensøkning. Minnet vil du helst kjøre på 1:1, men kan hjelpe å sette på en lavere divider (5:4 f.eks) for å finne ut hva prosessoren og hovedkortet takler, siden det helt sikkert er billigminne du kjører. Other than that, kjør på! Skal utrolig mye til å faktisk ødelegge noe, så hjelper med litt galskap for å få ting til å fungere ;) Usikker på om den takler 1080p, kommer jo helt an på hvor mye bitrate mkv-filen er encodet med (pirate, hurr-durr), du må nesten prøve deg fram. Husker ikke om det kortet støtter videodecoding, men isåfall kan du prøve Media Player Classic home cinema (eller noe annet som støtter hardware-acceleration, google it!), og drastisk senke CPU-kravene for å spille av filmer da du decoder med skjermkortet i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...