Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan stenge nettet for facebook på lokal nett?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg har lyst til å prøve meg på å stenge nettet for facebook på mitt nettverk her hjemme. Jeg er interessert i at denne sperren skal påvirke alle datamaskinene som er tilkoblet nettverket mitt. Det skal ikke bare påvirke min egen maskin, men alle maskinene i bosetningen.

Hvordan gjør jeg dette?

Det jeg har forsøkt er å følge denne.

Men det gikk ikke helt fordi jeg kunne ikke lagre filen ved å skrive over den gamle og da kom feilmeldingen "ingen tilgang" når jeg skulle lagre den. Jeg er administrator på denne datamaskinen, og jeg kjører Windows 7 Ultimate 64bit versjon.

Takker og bukker for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er svært enkelt igrunn, men det finnes ikke et fasit svar på akkurat hva du skal trykke på ettersom det avhenger av routeren din.

Alle datamaskinene i nettverket ditt er koblet til din router - altså er det her vi må stoppe facebook sine nettsider.

For å logge på routeren din skriver du inn din default gateway i nettleseren. For å finne default gateway trykker du start-kjør(run på engelsk) og der skriver du cmd. I vinduet som popper opp skriver du ipconfig. Da får du opp blant annet din datamaskins IP, men også default gateway (noe alla: 192.168.1.1). Skriv så inn denne i nettleseren din og du kan logge på routeren. Brukernavn og Passord skal du ha fått av internettleverandøren din eller der du kjøpte routeren.

Når du har kommet så langt at du er logget inn på routeren så må du bare lete deg frem til noe som ser ut til å passe. Domains, domain block, IP block etc etc. Det er forskjellig fra router til router. Legg inn facebook der og vips det er blokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...