Minsc Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hei. Jeg har akkurat kjøpt en DVD-spiller med USB-port.. Første gangen kjente ikke spilleren igjen minnepinnen, så fant jeg ut at jeg måtte formatere den i FAT32. Etter det har jeg prøvd å spille av en film i .AVI formatet. Da ville den ikke spille av - den fant ikke fila engang. Så fant jeg ut at spilleren skal støtte DVD-filer.. Da brukte jeg ConvertXtoDVD for å gjøre om fila. Da fikk jeg en ISO-fil som jeg prøvde, og en audio_ts/video_ts mappe som jeg også prøvde. Ingen av delene funket. Hva gjør jeg feil? Skjønner ikke hva den vil spille av. Det er en Hitachi DVP435E. Bruker en sandisk 8gb minnepinne.. Mulig jeg bare er dum edit: skrivefeil Endret 10. januar 2011 av Minsc Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har du VLC avspilleren? Hvis ikke så last den ned. Når VLC er ferdig installert, så kan du dra iso-fila fra utforskeren og på snarveien som ligger på skrivebordet. Du må bare huske på at utforsker-vinduet ikke må være maksimert. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hmm, nå skjønte jeg ikke helt. Vil ikke det bare starte opp filen i VLC, for så å spille av den i windows? Jeg bruker VLC til å spille av alle filmene mine, ja..så jeg har det fra før av. Jeg skjønte nok ikke helt hva du mente nå. edit: Problemet mitt har jo ingenting med avspilling i windows å gjøre. Jeg prøver å få spilt av en film på DVD-spilleren min som er koblet til TV-en. Den har en USB-port. Endret 14. januar 2011 av Minsc Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hmm, nå skjønte jeg ikke helt. Vil ikke det bare starte opp filen i VLC, for så å spille av den i windows? Jeg bruker VLC til å spille av alle filmene mine, ja..så jeg har det fra før av. Jeg skjønte nok ikke helt hva du mente nå. edit: Problemet mitt har jo ingenting med avspilling i windows å gjøre. Jeg prøver å få spilt av en film på DVD-spilleren min som er koblet til TV-en. Den har en USB-port. Du antyder i første posten at du prøver å formattere dvd-spilleren din, hva nå enn det skal bety. Prøv å forklare på en mer strukturert måte så kan vi kanskje få en løsning, for jeg skjønner ikke helt hva du prøver på. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nå er det minnepennen TS formaterte, ikke DVD-spilleren. Ut fra info på nettet ser det ut til spilleren har dårlig støtte for forskjellige videoformater. Den kan vise JPG (bilder) og antaglig er det dette den kan vise via USB-koblingen. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 geir_hk: Litt dårlig formulert av meg, ja. Men uansett..det går ikke an å formatere en dvd-spiller i et filformat - såvidt jeg vet. Det går derimot an å formatere en minnepinne, så jeg syns det ikke var så altfor vanskelig å kunne tenke seg hva jeg mente, eller hva? PerB: Du har nok rett i det. Jeg stusser bare litt på at det står DVD Video under Avspillbare filformater. Men det gjelder vel kanskje bare for plater, og ikke for minnepinne? Får vel levere den tilbake og kjøpe en annen. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå