Gå til innhold

Sykeste jeg har opplevd

Anbefalte innlegg

"Der var nogle tvivlere, som kom til Jesus og sagde: “Du fortæller os, at vores liv og tilværelse er i Gud; men vi har aldrig set Gud, heller ikke kender vi til nogen gud. Kan du vise os ham, som du kalder Fader-Moderen, den eneste Gud? Vi ved ikke, om der findes nogen Gud.”

Jesus svarede dem og sagde: “Lyt til denne lignelse om fiskene: Fiskene i en flod talte med hinanden og sagde: ‘De fortæller os, at vores liv er i vandet, men vi har aldrig set vandet, vi ved ikke, hvad det er.’ Da sagde nogle iblandt dem, som var klogere end de andre: ‘Vi har hørt, at en klog og lærd fisk bor ude i havet, og han ved alt. Lad os rejse ud til ham og bede ham vise os, hvad vand er.’

Så tog nogle af dem afsted for at finde denne store og kloge fisk! Og til slut kom de ud i havet, hvor den kloge fisk boede og forelagde ham deres spørgsmål.

Og da han havde hørt på dem, sagde han til dem: ‘Åh, I dumme fisk, som ikke tænker jer om! Blot I få, som søger, er kloge. I lever og rører jer i vandet og har hele jeres tilværelse der; fra vandet kom I, til vandet vender I tilbage. I lever i vandet, og I ved det ikke!’

Ligeledes lever I i Gud; og alligevel beder I mig: ‘Vis os Gud!’ Gud er i alle ting, og alle ting er i Gud.”(urev. 57,7-10)

"Elsk og tilbed Gud oven over jer, under jer, på jeres højre side, på jeres venstre side, foran jer, bagved jer, inden i jer og omkring jer. Sandelig: der er kun Én Gud, som er alt i alle, og af hvem alle ting består; det er alt livs og stofs kilde, uden begyndelse og uden ende."(urev. 64,4)

"Da tog jøderne atter sten op for at stene ham. Jesus svarede dem: “Mange gode gerninger har jeg ladet jer se fra min Fader-Moder; hvilken af de gerninger er det, I vil stene mig for?”

Jøderne svarede ham: “Det er ikke for en god gerning, vi vil stene dig, men for gudsbespottelse, fordi du, som er et menneske, gør dig selv lig Gud.” Jesus svarede dem: “Sagde jeg, at jeg var Gud lig? Nej! men jeg er ét med Gud. Står der ikke i skriften: ‘Jeg har sagt, at I er guder?"(urev. 55,11-12)

"De sagde da til ham: “Hvor er din Fader og din Moder?” Jesus svarede: “I kender hverken mig eller min Fader-Moder; hvis I kendte mig, ville I også kende min Fader og min Moder.”

Og en sagde: “Vis os Faderen, vis os Moderen, og vi vil tro dig.” Og han svarede og sagde: “Hvis du har set din broder og har følt hans kærlig-hed, da har du set Faderen; hvis du har set din søster og har følt hendes kærlighed, da har du set Moderen.

Fjernt og nær genkender det Aller Helligste sit eget væsen, ja, i hver og en af jer kunne Faderskabet og Moderskabet åbenbares, for Faderen og Moderen er Ét i Gud.”(urev. 50,6-8)

Kom med noe eget!!

Bibelen kan vi lese andre plasser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt valg er i hvertfall ikke å gi etter for følelsesmessig tvang, skal jeg bli kristen skal jeg gjøre det av fri vilje ;) Akkurat nå vil jeg bare bli kvitt disse følelsene.

Følelseslivet ditt krever kjærlighet, du kan ikke leve uten kjærlighet.

Gud er kjærlighet, du kan ikke leve uten Gud, da dør du sakte ut.

Jeg lever i beste velgående uten noen gud. Jeg skal dø en dag. Det skal du også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har hele mitt liv vært ateist og ikke trodd på noen gud. I går kveld så lå jeg og grublet over dette og jeg fikk en forferdlig ekkel og skummel følelse i kroppen når jeg tenkte at det ikke fantes noe, dette gjentok seg hver gang jeg tenkte dette. Når jeg derimot tenkte at det fantes en gud ble jeg slått til ro.

Det var på en måte som om jeg ble følelsesmessig tvunget til å tro på en gud jeg egentlig ikke har lyst til å tro på, men nå tørr jeg ikke annet i og med at jeg opplevde det samme i dag. Flere som har opplevd noe slikt eller er det bare inbilling? Jeg har prøvd å overbevise meg om det siste.

Håper det går bedre meg deg nå. :)

Jeg syns det høres ut som en opplevese av eksistensiell angst.

Når det kommer til om det var innbillning eller ikke så er selvsagt ikke selve opplevelsen din innbillning. At "gud" grep inn, det er nok innbilning. Kanskje var det følelsen av trygghet som gjorde at du ble roligere når du tenkte på at det fantes en gud?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den følelsen mange ganger, spesiellt etter jeg gikk over fra å være kristen til ateist. Prøv å vende deg til det så går det nok vekk til slutt. Selv har jeg slått meg til ro ved å tenke at det er bare slik det er, og at jeg ikke kommer til å huske noe uansett. Nå er det bare det ene øyeblikket der jeg dør jeg gruer meg til.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Jeg er egentlig ikke noe redd for å dø eller at det skal være noe mer etter døden og alt det der :) Har tenkt på det flere ganger og til slutt virket det som følelsen ga seg litt. En ting til jeg har merket er at det virker som den følelsen er sterkest om kvelden når jeg skal legge meg, når jeg er våken og på skolen finnes ikke den følelsen i kroppen min.

Jeg har vel egentlig funnet ut at det er frykten for å havne i helvete som kanskje har spilt inn på denne følelsen. Jeg drømte at jeg gikk inn i en vegg av svart røyk og så våknet jeg mitt på natten. Men hva, vi vet jo hva som er under jordskorpen nå ikke sant? :)

Kan dette ha noe med alderen min å gjøre foresten og hjernens utvikling? Jeg er 18 år :)

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Til trådstarter:

For et par år siden hadde jeg en meget kraftig influensa og påfølgende feber. Som mann, så følte jeg innstinktivt at døden snart var nær og da var det ikke annet å gjøre enn å forsone seg med gud. Det må ha vært kraftige feberfantasier jeg hadde, men da kunne jeg endelig slå meg til ro.

Senere ble jeg frisk og forkastet alt jeg hadde sagt tidligere.

Det er helt vanlig.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

For et par år siden hadde jeg en meget kraftig influensa og påfølgende feber. Som mann, så følte jeg innstinktivt at døden snart var nær og da var det ikke annet å gjøre enn å forsone seg med gud. Det må ha vært kraftige feberfantasier jeg hadde, men da kunne jeg endelig slå meg til ro.

Senere ble jeg frisk og forkastet alt jeg hadde sagt tidligere.

Det er helt vanlig.

Du ignonerte en varsel heter det.

Lenke til kommentar

Uansett hvis gud skulle ha fantes ville jo langt over halvparten av verdens befolkning havne i helvete, ikludert muslimer, jøder osv. og kun de kristne i himmelen, noe som virker vel brutalt. Eller hvis Allah finnes vil jo resten av verden som ikke tror på han havne i helvete. Det er jo ren gambling hvilken gud man tror på da? Det roer meg i hvertfall å tenke på det.

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar

Uansett hvis gud skulle ha fantes ville jo langt over halvparten av verdens befolkning havne i helvete, ikludert muslimer, jøder osv. og kun de kristne i himmelen, noe som virker vel brutalt. Eller hvis Allah finnes vil jo resten av verden som ikke tror på han havne i helvete. Det er jo ren gambling hvilken gud man tror på da? Det roer meg i hvertfall å tenke på det.

Allah er Gud & er En. Kristne var muslimer i Jesus tiden , Jødene var muslimer i Moses tiden.

Gud sendte Bibel etter Jødene endra på Torah og da skulle de Jødene som godtok Bibel til Himmel for at dem godtok det Gud sendte. resten forble Jøder selvom Biblen var der. De som følgte Bibel og trodde på Jesus kom til himmel. Så ble Bibel endra igjen av folk ( noen sier at Jøder var bak endringene) å da sendte Gud Koran som siste bok før verdensende. Koranen står uendret. Jøder og kristne som velger å tro på nye boka Koran vil fremdeles til paradis. De som skal til helvete er de som ignonerer det.

Man kan endre sitt ståpunkt når man er i livet. men når man dør er det ingen tilbake vei.

En muslim er en som tror på alle profeter (inkl Jesus) ( uenigheten om at Jesus var profet / Guds-sønn kommer pga endringene i Biblen) Gud er en for alle. de som tror på Gud og alle sendebud & gjør slik Gud sier kommer til himmel uten tvil.

Søk gjerne & bestem deg selv. ikke la andre kontrollere dine tanker. nytter ikke å følge gjengen hvis gjengen går feil vei.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg syns det er å bedre å VITE at jeg er en etterkommer av aper, enn å TRO at jeg ikke er det..

Jeg vet at jeg ikke er en etterkommer av Aper. Jeg er etterkommer av Adam. Jeg har mange beviser på at jeg er i sann vei.

Vi er aper, det er ikke noe å diskutere. Hjelper ikke hva du tror, fakta er at vi er i apefamilien, og har felles forfedre med dem alle.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er å bedre å VITE at jeg er en etterkommer av aper, enn å TRO at jeg ikke er det..

Jeg har mange beviser på at jeg er i sann vei.

Hadde vært takknemlig om du fortalte meg om dem, eventuelt sender PM om vi ikke vil gå for offtopic.

Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg ikke er en etterkommer av Aper. Jeg er etterkommer av Adam. Jeg har mange beviser på at jeg er i sann vei.

Vi er aper, det er ikke noe å diskutere. Hjelper ikke hva du tror, fakta er at vi er i apefamilien, og har felles forfedre med dem alle.

Gud Kan si til noe "Bli" & det blir.

her er noen vers om Aper:

Sura: 7 : 166

Da de satte seg utover det de var forbudt i sabbatsbudet, sa Vi til dem: «Bli til foraktelige aper !»

Sura/kapitel: 2 : vers nr:65

Dere vet hvordan det gikk med dem som overtrådte sabbatsbudet? Vi sa til dem: «Bli til frastøtende aper !»

Sura: 5 : 60

Skal jeg fortelle om en gjengjeldelse verre enn som så fra Gud? Det gjelder dem som var under Guds forbannelse og mishag, som Han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere! Disse var verre stilt, og mer på villspor fra den rette vei.

Så jeg har en tro på at det kan være at noen/aper var mennesker før.

Gud har ikke spesifikert om Alle aper stammer fra mennesker. så jeg sier Gud vet best. tenk gjennom dette. Versene jeg sendte er ikke noe nytt. det var der 1400 år siden og hvis det var et menneske som fant det opp ville versene ikke vært så riktige som dem er.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Gud har ikke spesifikert om Alle aper stammer fra mennesker. så jeg sier Gud vet best. tenk gjennom dette. Versene jeg sendte er ikke noe nytt. det var der 1400 år siden og hvis det var et menneske som fant det opp ville dem ikke vært så riktige som dem er.

Gudene snakker ikke alltid sant.

Gud har ikke spesifikert om Alle aper stammer fra mennesker. så jeg sier Gud vet best. tenk gjennom dette. Versene jeg sendte er ikke noe nytt. det var der 1400 år siden og hvis det var et menneske som fant det opp ville dem ikke vært så riktige som dem er.

Mesteparten er vel subjektive lover, poesi og veldig mye om en gud som hverken kan bevises eller motbevises. Dermed er det ikke mye rom for feil vel?

Les Arnulf Øverlands poesi, det er ingen feil der heller.

Hvis du googler så finner du fort ut at koranen er full av feil. Ikke særlig imponerende hvis din gud har skrevet den!

http://www.faithfreedom.org/Articles/SKM/contradictions.htm

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...