daghoi Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hei ! Som tittelen sier, er det realistisk å forvente en reduksjon i prisen i overskuelig framtid ? Tenker 1-2 månder. Bakgrunnen er selvfølgelig at det presenteres nye modeller på messer rundt i verden. Noen som "tør" å prøve seg med en kvalifisert gjetning ? Jeg vurderer nytt kamera til utenlandstur i slutten av februar. Kikker på S95, men lurer på om jeg skal "nøye" meg med IXUS 300 HS pga prisforskjellen. Endret 10. januar 2011 av daghoi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 S95 er såpass ny at den vil nok ikke falle noe særlig i pris på en stund enda. Tipper på en utskiftning i august/september. Det er riktignok en fotomesse i Lillestrøm nå til helgen; så det kan være at det dukker opp noen tilbud i forbindelse med den. Jeg vil nok anbefale deg å legge på den ekstra-summen for en S95. Ellers så kommer du til å gå og lure på om du valgte riktig ... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg tror Canon S95 vil holde seg på det prisnivået. S90 har holdt seg bra helt til S95 ble lansert. S90 koster fortsatt 2500kr. Panasonic LX3 holdt seg rundt 4000kr. i 2 år. LX5 gikk fra 4500 til 3500kr. på noen måneder, mye p.g.a. S95 og den lave prisforskjellen mellom LX5 og E-PL1 etc. Lenke til kommentar
daghoi Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Hei ! Takk for svar. Høres ut som det ikke er noe å vente på at den skal falle nevneverdig i pris. Er også Tomsi42, enig meg deg i at nok er mest fornuftig å kjøpe det jeg egentlig ønsker meg. Da unngår jeg å bli gående å tenkte på at det var noe annet jeg egentlig skulle hatt... Får hele spare litt til. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg så at Elkjøp hadde S95 til under 2500 kroner, men de er nå utsolgt. Hva var det S95 kostet opprinnelig? Rundt 3000? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tror kameraprisene vil være ganske stabile i langt tid* forover grunnet situasjonen i Japan. * eventuelt tar det lang tid før en ny vare blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Jeg så at Elkjøp hadde S95 til under 2500 kroner, men de er nå utsolgt. Hva var det S95 kostet opprinnelig? Rundt 3000? Vel, S95 er fortsatt tilgjengelig i nettbutikken. Har også fått bestilt "lokke tilbud" varer som Elkjøp butikk ikke hadde inne, så jeg kan på et senere tidspunkt hente varen. Ville nok vurdert og kjøpt kamera relativt fort for tiden, grunnet situasjonen i Japan. Endret 14. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når det gjelder Japan, skal Canon ikke ha mistet noen fabrikker. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når det gjelder Japan, skal Canon ikke ha mistet noen fabrikker. Kollaps i infrastruktur er et større problem og det meste av hovedveier nord for Tokyo er stengt for alt annet enn krisetrafikk. Det er nesten umulig å få inn/ut varer i store deler av Japan. Og i og med at mye produksjon i dag skjer med minimalt lagerhold så kan vi nok regne med redusert tilgjengelighet av svært mange produkter framover. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når det gjelder Japan, skal Canon ikke ha mistet noen fabrikker. Vel, helt riktig er det ikke, en litt diffus meldelese fra Canon sier at fabrikkene ikke har store skader. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ok, på tide å hamstre kameraer Lenke til kommentar
Kolsaas Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når det gjelder Japan, skal Canon ikke ha mistet noen fabrikker. Det er kanskje riktig, men Canon som alle andre er avhengig av underleverandører. Hvordan det er gått med disse er jo et helt åpent spørsmål. Deler som kommer fra land utenfor Japan skal gjerne gjennom lager i havneområder. Finnes disse lagerene lenger? Det er mange spørsmål, men det kommer nok til å ta lang tid før hjulene kommer skikkelig i gang igjen. De varene som er på vei til Europa og som finnes i Europa er nok de varene som vil være tilgjengelige i overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå