pat0rres Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Går VG2, i fjor tok jeg 1p - dumme meg - men det ble for lett så jeg har gått over til S1 (den nest vanskeligste, eller den nest letteste, alt etter øyet som ser), uansett; i morgen skal vi ha en prøve om alt vi har hatt om i boken så langt; 5 kapitler, jeg har lest mye i det siste da jeg vil holde ved like min karakter, men det er ikke alt jeg greier å plukke opp. Spørsmålet mitt kommer her; er det noen som har/vet om en oppsummering av det vi har hatt så langt (de 5 kapitlene)? Det er en 4-timers prøve hvor en del med hjelpemidler og en uten. TAKKER SÅ MEGET, på forhånd! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det står vel på første siden i hvert kapittel hva du skal kunne før du begynner på neste kapittel? Det må være en fin plass å starte. regne med potenser, formler, parentesuttrykk og rasjonale og kvadratiske uttrykk med tall og bokstaver omforme en praktisk problemstilling til en likning, en ulikhet eller et likningssystem, løse det og vurdere løsningens gyldighet løse likninger, ulikheter og likningssystemer av første og andre grad, både ved regning og med digitale hjelpemidler bruke begrepene implikasjon og ekvivalens i matematisk argumentasjon omforme en praktisk problemstilling til en likning, en ulikhet eller et likningssystem, løse det og vurdere løsningens gyldighet løse likninger, ulikheter og likningssystemer av først og andre grad, både ved regning og med digitale hjelpemidler modellere praktiske optimeringsproblemer i økonomi ved hjelp av lineære likninger og ulikheter gjøre rede for den geometriske tolkningen av det lineære optimeringsproblemet i to variabler løse lineære optimeringsproblemer grafisk, ved regning og med digitale hjelpemidler regne med potenser, formler, parentesuutrykk og rasjonale og kvadratiske uttrykk med tall og bokstaver regne med logaritmer og bruke dem til å forenkle uttrykk og løse eksponentiallikninger og logaritmelikninger tegne grafen til polynomfunksjoner, eksponentialfunksjoner, potensfunksjoner og rasjonale funksjoner med lineær teller og nevner, både med og uten digitale hjelpemidler lage og tolke funksjoner som modeller og beskrive praktiske problemstillinger i økonomi og samfunnsfag, analysere empiriske finksjoner og bruke regresjon til å finne en tilnærmet polynomfunksjon, potensfunksjon eller eksponentialfunksjon beregne nullpunkter og skjæringspunkter mellom grafer både med og uten digitale hjelpemidler Om du bare har til i morgen, ville jeg tatt frem regelboka, sett i den og håpa på det beste. Lenke til kommentar
pat0rres Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Tenkte mer på en slags oppskrift, men men Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hva er det du trenger fornoe? juletentamen 2010 i S1 matematikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå