Gå til innhold

Hjelp! bygger pc selv for første gang

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg har bestemt meg for å bygge pc selv for første gang :w00t:

å har plukket ut en liste etter å ha sett litt rundt på forumet her.

Her er listen min:

post-226824-0-26384000-1294685524_thumb.jpg

Det første jeg lurer på er om alt dette passer sammen? at det går an å bygge i det hele tatt?

mangler jeg noe, eller har jeg alt jeg trenger for en hel pc?

Og til slutt om disse delene er bra, om jeg bør bytte ut noe etc?

Setter pris på alle svar :thumbup:

Glemte jo å si at det skal være en gamer pc. blir mest brukt til spilling men også litt lekser å film, surfing.

Endret av Maolsb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Glimmrende! :D

Men nå når bestillings dagen endelig har kommet er de helt tom for hovedkorte jeg valgte og det står ikke at det skal komme inn om 1-3dager heller.. :thumbdown:

så kan jeg bytte ut det med

http://www.dustinhome.no/pd_5010544481.aspx

å alt er like flott? :hmm:

Hjertlig tusen takk for det, Håper jeg får det til :!:

Du mister sjansen for SLi, men det bortfaller da du ikke har Nvidia kort likevel, som bringer meg til kommentar nr. 2.

Jeg ville heller valgt Nvidia GTX 570 til gaming på en skjerm: http://www.dustinhome.no/pd_5010544901.aspx

Rett og slett fordi jeg synes gtx 570 er et mer komplett produkt, med bedre drivere, bedre mulighet for 3D-gaming og generelt jevnere i spill enn 6970. Sånn fps mot fps er det relativt dødt løp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Åja okei..Men om jeg gårfor det skjermkorte har de et annet hovedkort jeg kan kjøpe da? :hmm:

har ikke lyst å vente på noe me lager status ikke på lager :(

Det er ikke nødvendig med noe bedre hovedkort så lenge du ikke skal kjøre mer enn 2 nvidia kort.

Selv bestilte jeg P8P67 Evo, men det var mest pga 2 NIC og powerknapp på hovedkort o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

husk og ta med kjølepasta til under cpu'en din ? :D

Er som regel noe kjølepasta ført på cpu-kjøleren som fyller med CPU fra før.

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper en tredjeparts-kjøler som f.eks. Corsair A70, må man da kjøpe kjøpepasta i tillegg? Er det noen forskjell på kvalitet på kjølepasta? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis man kjøper en tredjeparts-kjøler som f.eks. Corsair A70, må man da kjøpe kjøpepasta i tillegg? Er det noen forskjell på kvalitet på kjølepasta? :)

Det følger med egen kjølepasta sammen med A70, syns ikke den var noe spesielt god. Spesielt ikke å fordele, da den var ekstrem fast/tørr.

Ettersom jeg tydeligvis ikke fikk fordelt den godt nok kan jeg ikke fortelle om hvor god den er, foreløpig.

Lenke til kommentar

Heisann :)

Valge ditt i første posten. Er ganske så bra.

Men har du litt teknisk innsikt i dataverden så vil jeg anbefale dette skjermkortet, så bare flasher du det opp til et HD6970.

http://www.dustinhome.no/pd_5010546166.aspx

Prosessoren du har valgt, er jo en prosessor som er laget for å overklokke på.

Så har du ikke tenkt å overklokke, så tar du versjonen uten "K"en bak.

Men skal du overklokke, så burde du nesten ta med en tredjeparts kjøler

Men kabinettet du har valgt er veldig luftig, så du hadde nok klart å klokke cpuen med stock kjøler, ikke så mye men litt.

kommer bare med forslag sånt at du kan spare litt penger :)

Lenke til kommentar

Det følger med egen kjølepasta sammen med A70, syns ikke den var noe spesielt god. Spesielt ikke å fordele, da den var ekstrem fast/tørr.

Ettersom jeg tydeligvis ikke fikk fordelt den godt nok kan jeg ikke fortelle om hvor god den er, foreløpig.

Du skal ikke dra den kjølepastaen utover. Den skal være som den er. Når CPU blir varm, vil den gå utover selv.

Når det gjelder hvor god den er, så vet jeg ikke, men jeg regner nesten med at det er den samme pastaen som de bruker på H70, og den er veldig bra.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du skal ikke dra den kjølepastaen utover. Den skal være som den er. Når CPU blir varm, vil den gå utover selv.

Når det gjelder hvor god den er, så vet jeg ikke, men jeg regner nesten med at det er den samme pastaen som de bruker på H70, og den er veldig bra.

Ah takk! Ikke godt å vite, latterlig dårlig bruksanvisning fra Corsair sin side O_o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...