Gå til innhold

Sliter med ekko i murhus, med flis på alle gulv

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er rommet elendig for å høre musikk i, bassen blir bare grøt og rumling.

Der jeg bodde sist var bassen stram og fin, ikke noe problem. Kjenner knapt igjen høyttalerne nå.

Har noen forslag til hvordan jeg kan utbedre dette? Leste i en annen tråd her om spikes, og skal prøve å få tak i dette.

Har også søkt litt på nettet, fant en tråd på et norsk hifi-forum hvor en foreslo å legge støydempende material i taket ved hjelp av speil, men stiller meg litt tvilsomt til akkurat det. Har ikke allverdens med muligheter til å skru og montere slik jeg vil, desverre.

Tok å la ut tepper på 90% av gulvet, sofa, stue-bord etc, og det har absolutt bedret seg, men det er fortsatt ikke bra.

Har plasseringen fra veggen bak mye å si? Kan det hjelpe å flytte alt til et mindre rom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme selv. Har et par Klipsch RF 82 som trykker hel sinnsykt lite. All dypbass forsvinner og rommet oser av refleksjoner. Her er det også fliser på gulv. Leier leiligheten, så jeg har ikke lov å skru og montere alt mulig i rommet, så skal følge med på tips her.

Fikk også tipset om dempematter, men blir litt mer problematisk da jeg ikke kan skru det i taket osv.

Lenke til kommentar

Du sliter med bassen? Da har du i praksis to alternativer (utenom å kjøpe flere subber) 1. Flytte på subben, det kan kanskje forbedre situasjonend er du sitter ihvertfall, eventuelt korrigere med romkorreksjon i tillegg. 2. INstallere lavfrekvensabsobenter (gjerne membranabsorbenter i praksis), tepper, gardiner og annet dill holder ikke.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...