SvennAndre Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Som topic sier, er rommet elendig for å høre musikk i, bassen blir bare grøt og rumling. Der jeg bodde sist var bassen stram og fin, ikke noe problem. Kjenner knapt igjen høyttalerne nå. Har noen forslag til hvordan jeg kan utbedre dette? Leste i en annen tråd her om spikes, og skal prøve å få tak i dette. Har også søkt litt på nettet, fant en tråd på et norsk hifi-forum hvor en foreslo å legge støydempende material i taket ved hjelp av speil, men stiller meg litt tvilsomt til akkurat det. Har ikke allverdens med muligheter til å skru og montere slik jeg vil, desverre. Tok å la ut tepper på 90% av gulvet, sofa, stue-bord etc, og det har absolutt bedret seg, men det er fortsatt ikke bra. Har plasseringen fra veggen bak mye å si? Kan det hjelpe å flytte alt til et mindre rom? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Sliter med det samme selv. Har et par Klipsch RF 82 som trykker hel sinnsykt lite. All dypbass forsvinner og rommet oser av refleksjoner. Her er det også fliser på gulv. Leier leiligheten, så jeg har ikke lov å skru og montere alt mulig i rommet, så skal følge med på tips her. Fikk også tipset om dempematter, men blir litt mer problematisk da jeg ikke kan skru det i taket osv. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Ja, vi får håpe noen kloke hoder stikker innom. Har du dine høyttalere på spikes? Jeg har prøvd å sette tykke gummisåler under føttene, men det hjalp ikke i det hele tatt, derfor er jeg litt skeptisk til spikes. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Nei, jeg har ikke helt trua på at det hjelper i grunn. Men de står på føtter da, så de står ikke med hele flata på gulvet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har ingen kompetanse på dette, men regner med at løsningen finnes i slike produkter: AVshop - Akustisk behandling Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja, har sett innom slike, men de har ganske stiv pris. Men jeg er redd for at det er eneste utvei i leiligheten jeg har nå, evt bare holde ut et års tid til eller noe til jeg kjøper leilighet selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du sliter med bassen? Da har du i praksis to alternativer (utenom å kjøpe flere subber) 1. Flytte på subben, det kan kanskje forbedre situasjonend er du sitter ihvertfall, eventuelt korrigere med romkorreksjon i tillegg. 2. INstallere lavfrekvensabsobenter (gjerne membranabsorbenter i praksis), tepper, gardiner og annet dill holder ikke. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå