Gå til innhold

Noen spørsmål og problemer ang. android og Xperia x10

treant

Anbefalte innlegg

Heisann! Er veldig ny når det kommer til android, har brukt nokia symbian for det meste.

Jeg har ordna meg en SE xperia x10 mini pro, og lurer på hvordan jeg fjerner noen av aps'a som følger med, og hvordan jeg installerer aps via pcen?

Også er det et irriterende problem, når jeg kobler den til pcen, så finner jeg minnekortet, men mobilen finner den ikke. Kan ikke ta bilde for den finner ikke minnekortet, finner ikke musikk, filmer og bilder osv.

Har kikka en del rundt android, men ja...

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinnstallere: Tror ikke det er mulig å fjerne apper som allerede er innbakt i OS (V.2.1). Apper du selv har lagt til fjerner man under Innstillinger/Applikasjoner.

Når du kobler telefonen til maskina får du tre valg. Hvis du vil connecte telefonen til dataen blir minnekortet en ressurs for datamaskina og ikke telefonen. Det nederste valget er derimot "Telefonen lades" og det berører ikke minnekortet.

Lenke til kommentar

For å fjerne medfølgende apps må du roote dingsen din. Visstnok samme prosedyre som for x8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=906195

Såvidt meg er bekjent, kan du ikke installere apps direkte fra PC, men du kan godt kopiere dem til minnekort og kjøre dem derfra med en hvilken-som-helst filutforsker, f.eks Astro eller Estrong.

Er sant som du sier, når telefonen er "mounted" på PC'en, mister telefonen kontakten med kortet. Dog, det gjelder ikke om den bare er koblet til for lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...