Gå til innhold

Problem med TimelineX 5820TG

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en ny laptop med navn acer timelinex 5820TG. Koster orginalt 8000kr men fikk den for 6666kr og da regner jeg med at pcen tar starcraft2 på minimum medium.

Jeg satte opp pcen. Lastet ned virusprogram og starcraft2. Og selvfølgelig _alle_ windows updates. Men problemet er at jeg bare får 30fps på low og 10fps på medium.

Og jeg mener det er ganske så rart med i5 460m, 4gb og ati5650. Så lurer da på om hva som kan vær feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et driverproblem, men har du gjort noe så enkelt som å sette strømstyringen på maksimal ytelse? Merkelig nok mange som brenner seg på dette. Out of box står en del pcer på strømsparing og liknende.

Altså det kan ikke vær ett driverproblem. Siden jeg har lastet ned CCC(det funker ikke pga det ikke støtter gpu-en) og ati drivers. Jeg har sotte grafikken på maximalt ytelse. Men som sagt så synes jeg det var rart at jeg ikke fikk installert CCC pga de ikke fant gpu-en elno sånt.

Jeg har et ATI radeon 5650 skjermkort, og jeg kjører black ops på ultra .. :/ Synes dette

høres rart ut.

Hmmm jaa. Men har hørt at acern har 2 skjermkort. Et strømsparende elnosånt og ett for gaming og tyngre oppgaver. Men ser ut som jeg bare bruker det strømsparende skjermkorte.

Lenke til kommentar

maskinen skal hvertfall ikke ha noen problemer med dette da min (4820) drar Tiger Woods helt greit... tilogmed med den interne grafikken...

hvis du har en slags "lego"-logo nederst i systemtrayet (eller hva det heter) så

er det interne som er på...

hvis du høyreklikker på skrivebordet ditt -> får du opp et valg som heter

"Konfigurer grafikk som kan byttes om" ?

Lenke til kommentar

maskinen skal hvertfall ikke ha noen problemer med dette da min (4820) drar Tiger Woods helt greit... tilogmed med den interne grafikken...

hvis du har en slags "lego"-logo nederst i systemtrayet (eller hva det heter) så

Altså ja. jeg skjønner at maskinen skal være bra og alt så jeg fikk sjokk da jeg skrudde på sc2. Men skal teste det etter treningen :) takker :))

Lenke til kommentar

Satt den på maximal ytelse men har fordeom 11fps på medium på sc2. Ingen andre ideer?

Lenke til kommentar

Trykk på batteriet i hjørnet på skjermen, sett den til noe som ikke er power-saver (balanced er fin).

Så høyreklikker du på bakgrunden og velger configure switchable graphics, og der velger du high performance GPU.

Har batteriet på balansert. Men jeg finner ikke det du snakker om, "configure switchable graphics".. Bilde

Lenke til kommentar

Trykk på batteriet i hjørnet på skjermen, sett den til noe som ikke er power-saver (balanced er fin).

Så høyreklikker du på bakgrunden og velger configure switchable graphics, og der velger du high performance GPU.

Har batteriet på balansert. Men jeg finner ikke det du snakker om, "configure switchable graphics".. Bilde

har vært litt småtrøbbel med Acer sine "switchable graphics"-maskiner.. (Vet ikke om det har vært det generelt, men har vært borti et par.)

og da spesielt med tanke på oppdatering av skjermdriver.. (som det virker som skaper mye problemer generelt på Win7 64-bit)

Lenke til kommentar

Unntatt at den ikke helt vil switche alltid har jeg ikke hatt så mye problemer, eneste er at driveren må lastes ned fra acer, men har ikke opplevd at windows har prøvd å oppdatere den eller slik.

Men prøv å laste ned driveren fra hjemmesidene til acer (som for øyeblikket er tregere enn en modemkobling fra 1992)

Lenke til kommentar

Unntatt at den ikke helt vil switche alltid har jeg ikke hatt så mye problemer, eneste er at driveren må lastes ned fra acer, men har ikke opplevd at windows har prøvd å oppdatere den eller slik.

Men prøv å laste ned driveren fra hjemmesidene til acer (som for øyeblikket er tregere enn en modemkobling fra 1992)

aha. Men du hadde ikke vært så snill å gitt meg link til driverne? Er nokså noob inne det her :)

Lenke til kommentar

Bestlasse: Det er godt mulig at balanced kan lage trøbbel, du kunne jo i hvertfall forsøke å sette den på maksimal ytelse?

Venstreklikk på batteri-ikonet nede til høyre på skrivebordet. Får du opp muligheten til å sette maskina på høy/maksimal ytelse? Hvis ikke muligheten er tilgjengelig der, venstreklikk på "more power options" (vet ikke hva den norske oversettelsen heter da jeg har engelsk os (tipper det er flere strøm alternativer eller noe sånt). Du skal få opp en boks hvor du på venstre side finner link til å lage en strøm-plan. Aktiver høy ytelse der.

Pass på at det er det dedikerte sjermkortet som brukes og ikke det intergrerte hvis det er sånn switcmode mulighet med acer.

trykk også på windows start knappen nede til venstre på skrivebordet. Skriv inn "enhetsbehandling" og trykk enter. Da skal du få opp device manageren. Sjekk at det er installert driver til skjermkortet og at det ikke ligger noen feilmeldinger på den (det skal stå at den fungerer som den skal).

Lenke til kommentar

Bestlasse: Det er godt mulig at balanced kan lage trøbbel, du kunne jo i hvertfall forsøke å sette den på maksimal ytelse?

Venstreklikk på batteri-ikonet nede til høyre på skrivebordet. Får du opp muligheten til å sette maskina på høy/maksimal ytelse? Hvis ikke muligheten er tilgjengelig der, venstreklikk på "more power options" (vet ikke hva den norske oversettelsen heter da jeg har engelsk os (tipper det er flere strøm alternativer eller noe sånt). Du skal få opp en boks hvor du på venstre side finner link til å lage en strøm-plan. Aktiver høy ytelse der.

Pass på at det er det dedikerte sjermkortet som brukes og ikke det intergrerte hvis det er sånn switcmode mulighet med acer.

trykk også på windows start knappen nede til venstre på skrivebordet. Skriv inn "enhetsbehandling" og trykk enter. Da skal du få opp device manageren. Sjekk at det er installert driver til skjermkortet og at det ikke ligger noen feilmeldinger på den (det skal stå at den fungerer som den skal).

Ok. takker :) Men jeg har tatt på maksimal ytelse og men jeg har fortsatt elendig grafikk.

Altså jeg tror nettopp det er det intergrerte som brukes og ikke det dedikerte skjermkorte.

Jeg har installert alle driverne (til begge kortene) men ingenting forskjell.

Og når jeg åpner CCC så kommer det opp at det ikke støtter dette gpu-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...