Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hei Jeg kjøpte meg nettopp et nytt skjermkort fra komplett: Radeon HD, 6950 - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619256 Kjente på skjermkortet nå istad at det var veldig varmt så bestemte meg for å kjøre en sjekk på hvor varmt det egentlig var. Jeg fant ut at det er 65-68 grader gjennom Cpuid hardware monitor. Er det FOR varmt? Hva kan være galt? Endret 10. januar 2011 av Gamer93 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Er ikke noe for varmt det. Er vanlig at kort oppnår 80-85 grader i bruk før viften kicker inn og går full fart. Endret 10. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Du forventa vel at den skal holde 20 grader? Sett vifta på 100%, det hjelper nok. Da får jeg 57 grader. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Her er hardware.no's test av 6950 m/temperatur: http://www.hardware.no/artikler/amd_radeon_hd_6950/80075/3 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Holder seg på 65-68 grader stabilt hele tiden. Men hvis det ikke er noen fare så Opplevde bare at det gamle skjermkortet mitt ble overopphetet. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Takker for svar Med det samme så kan jeg stille et spørsmål om pc'n min blir en flaskehals, ettersom skjermkortet er den beste komponenten. Her er pc'n min som den ser ut nå: ANTEC MIDITOWER ATX NINE HUNDRED U/PSU Altis A-550DX PC strømsforsyning/PSU 550W Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI INTEL Core2Duo E8200 2830MHz LGA775 6MB FSB1333 ATX DT TRAY Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 DVI Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200rpm 2048MB 2/2GB DDR2 PC6400 800MHz 240-pin(4gb) Innspill? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 PCn din blir helt klart en flaskehals. Hvis du opplever for dårlig ytelse, er det bare å bytte den ut. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Burde kjøpt deg EVGA kort om du er så redd for overoppheting. De har 10års garanti. Mitt overopphetet, og var 4år gammel, fikk nytt kort...faktisk fikk jeg nyere kort siden mitt kort ikke var i produksjon lenger. Og de gav meg ikke et som var nesten lik, neida, jeg fikk den modellen som var i samme "klasse/nivå" som mitt var mot markedet da jeg kjøpte den. Er fast EVGA kunde jeg nå etter det. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Forslag til hva jeg kan gjøre for å øke ytelse merkbart uten å kjøpe nye komponenter? F.eks overklokke? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Forslag til hva jeg kan gjøre for å øke ytelse merkbart uten å kjøpe nye komponenter? F.eks overklokke? Overklokkin og er så og si det eneste om du snakker om merkbart mer ytelse i spill uten bytte av hardware. Utenom det så er det bare sånne småplukke "tulleting" som å trimme ned antall prosesser som går i bakgrunnen på maskinen osv. men realiteten er at de er så lite å hente på sånt i forhold til den totalt kapasiteten til maksinvaren at det er ikke merkbart. Jeg vil påstå det er skjeldent eller aldri verdt det lengre. Det var noe som hadde noe for seg tilbake når prosessorene lå på 200Mhz... -Stigma Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Kan jeg klokke en Core2Duo E8200 uten ekstra kjøling tror du? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Kan jeg klokke en Core2Duo E8200 uten ekstra kjøling tror du? Ja, betydelig. C2D prosessorer er meget overklokkingsvillige, og spesiellt om du har et intel hovedkort så er det en piece of cake å overklokke. Litt mer trøbblete på Nvidia baserte brikkesett, men de sliter mest med quadcores. Dualcore som du har er heler ikke så vanskelig å opnå gode resultater med selv på Nvidia chipsettene. i og med at du har et relativt oppegående skjermkort nå så e rdet ikke så dum idè å overklokke CPU litt, da det vil fjerne litt av flaskehalsen i systemet og gi en god del mer ytelse i spill ved at CPU klarer å holde tritt med GPUen i spill som krever mye CPU ytelse. -Stigma Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Flott Er det vanskelig å overklokke? Har ikke peiling på hvordan eller hvor du gjør det annet at det er i bios. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Flott Er det vanskelig å overklokke? Har ikke peiling på hvordan eller hvor du gjør det annet at det er i bios. I stedet for at jeg skriver deg en lang guide så er det mye bedre om du bare googler etter en guide. Det finnes utallige veldig gode guider med bilder og gode forklaringer osv. google sokkelformatet + overklokking, eller type CPU. eks: c2d overclocking guide HW.no har også sine egne guider i tilfelle du er helt null på engelsk, men jeg anntar de fleste leser engelsk godt nok i disse dager -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå