kdahlen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har en utfordring som jeg håper å få hjelp med, Casen er at hele verden skal bli retro igjen så nå har jeg fått tak i en gammel hustelefon av denne typen: Men på sånne telefoner er det slike kontakter som blir bukt: Det har ikke jeg i huset mitt, men jeg har en router fra telenor som er av denne typen: Som har tp telefon uttak. Så da blir spørsmålet mitt, går det an å splitte kabelen på den gamle telefonen og koble den til en rj-45 plugg som igjen kan kobles til ruteren? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jepp det går helt fint, bruk paret fra telefonen og koble til 4 og 5 i rj45 pluggen. Lykke til Lenke til kommentar
kdahlen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 ok takker:) men hva med den 3 ledningen? eller er det bare 2 ledninger? har ikke klipt kabelen til gamletelefonen enda:) Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Skal bare være 2 ledninger, den i midten er vel bare sånn at du ikkje skal kunne plugge den i kontaktene med strøm i, pleier i allefall aldri å være koblet til. Lenke til kommentar
kdahlen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 det er 3 ledninger der, men ser ut som at kun to er i bruk... Jeg har koblet opp telefonen til modemet nå og den virker halveis. Man kan ringe til den men ikke fra den, rare greier... Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Problemet er at man byttet fra pulsoppringing som du har i den telefonen til toneoppringings som er i nyere telefoner. Du kan ikke ringe ut med denne. Lenke til kommentar
kdahlen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Ja det kan hende du har et poeng der. Men er det ikke sånn at det er pulsoppringing nå og tone før? Jeg tenker bare på ordlyden, for om du tar opp røret på en gammel telefon og har aktivert tastelyd på mobilen din, og legger mobilen inn til røret på telefonen. Så vil lydene fra mobilen når du slår et nummer bli registrert av telefonen og man ringer ut:) om du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå