Tyler Durden Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei. De fleste har fått med seg at Telinet Energi har fått et dårlig rykte. Jeg har nå sagt opp hos dem. Har forstått at bruddgebyret på 900 kr er ulovlig, og at Forbrukerrådet råder oss til ikke å betale, inntil ankesaken til selskapet er over. På mitt sluttoppgjør nå, hvor jeg forøvrig får tilbake penger..., har de likevel trukket meg for de 900 kr. En ting er å nekte å betale, og stå imot inkasso, men hvordan kan jeg kreve pengene tilbake når det ennå ikke er en gyldig rettslig kjennelse på dette. Alle vet at dette er ulovlig, og anken går sikkert ikke gjennom, men i mellomtiden -er det noe jeg kan gjøre, utenom å kreve de tilbake, noe som de sikkert nekter? Takker for svar! Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Dinside skrev en artikkel om hva du bør gjøre i denne saken. Lenke til kommentar
Tyler Durden Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Takk. Men dette handler ikke om inkasso. De har allerede trukket meg for pengene, og jeg lurer på hvordan jeg kan få dem tilbake, hvilke pressmidler jeg har. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Du har overhodet ingen pressmidler som sådann. Eventuelt kan du sende dem et brev hvor du krever pengene utbetalt. Viktig forøvrig at du sender det så fort som mulig slik at det er registrert. Da kan de ikke mene at du sendte inn kravet for sent når saken er rettslig gyldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå