Puseknut Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Heisann, sitter med en skoleoppgave, skulle helst gjort meg ferdig i dag, sliter bare med styrestrømmen.. Oppgaven lyder: Det er 2 motorer, anlegget skal kunne startes og stoppes fra to forskjellige plasser. M1 skal startes først, etter 15 sekunder skal M2 startes. Det skal plasseres to nødstopp forskjellige plasser i anlegget, samt to brytere til vedlikehold. Når start-knappen trykkes inn skal et horn og et lys signalisere i 20 sekunder før M1 startes. Det skal brukes kontaktor/relè-styring... Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) prøver om dette funker edit; jepp det gjorde det.. hentet rett fra fasiten fra oppgaven din. du lærer ikke en dritt og gjør det bare vanskeligere for deg selv senere, men det visste du vel. Endret 10. januar 2011 av r0zie Lenke til kommentar
Puseknut Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Tusen takk! Ser den, men jeg prøver faktisk å skjønne hvordan det funker. Jeg kan å sette opp et anlegg som funker, kan bare ikke så mye mer enn det.. Men kan ikke levere dette, må rive det ned å prøve å bygge det opp utifra det jeg har skjønt. Endret 10. januar 2011 av Puseknut Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvis du forklarer hva du ikke skjønner, så er det mye lettere for oss å hjelpe deg! Lenke til kommentar
TF13 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hei! Drar fram denne, da jeg har fått den samme oppgaven. Hvordan vil dette fungere, når bryterne Q1 og Q2 står åpne? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Hvordan vil dette fungere, når bryterne Q1 og Q2 står åpne? Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå