Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg lurer på om noen av dere her inne har vært borte i noe lingnende som dette: Har hatt vondt i magen(det begynte først i øvre del av magen).. Dette varte et par dager før det passerte ned til høyre del av magen, rett under der ribbeinene slutter. det var prikkende smerter,som kom og gikk. En dag da jeg våknet hadde jeg smerter på begge sidene, som strålte til ryggen. Men dette gav seg. Men, framdeles har jeg vondt i høyre side, på samme plass. nå er smertene som sting.. Det er også vondt å gå av og til. spiser mindre enn før.. Og har av og til hatt feber. Men det har bare vært opp til 38ca. Er det noen her som har hatt noe lingnende, eller som kanskje har peilig på dette? Ei veninnde av meg tror det er blindtarmbetennelse. men leste et annet sted på nettet at der var en som hadde vært til lege som trodde at han hadde det, men legen mente at så lenge man kunne spise og ikke hadde 40 i feber, var alt bra. Hjelp meg ? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ved blindtarmbetennelse sitter smerten langt nede i magen, nesten nede ved skrittet. Men jeg ville uansett dratt til legen fort. Lenke til kommentar
AyeAye Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har hatt blindtarmbetennelse å da ble det akutt vondt i magen, jeg våknet midt på natten å lå i senga å vrei meg i smerte. Jeg hadde bare lett forhøyet temp 38 grader og en CRP på 45, men det som er med blindtarmbetennelse er at når den sprekker får man høy feber og smertene blir borte. Hvor gammel er du Ann Kristin? Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Den ligger ved hoftekammen,der den starter å går litt nedover, nesten litt ved lysken. Jeg ahr hatt og har nån lett feber, men det er likevell ikke mye. Jeg er 19år. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det KAN være galleblære betennelse. du burde få ut fingern å komma deg til legen så fort som mulig pga galleblære og blindtarm betennelse er nesten helt like blei jeg fortalt. Såe.. Du får raskt hjelp. Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg burde vel kanskje det. Har gått å ventet mer eller mindre to uker på at det skal ha gått over, men det er nå her enda. Kanskje jeg får bestille en akutt time da. Lenke til kommentar
AyeAye Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) http://www.doktoronline.no/articles/digestive/cholecystitt.html Du burde ringe legevakten Endret 10. januar 2011 av AyeAye Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg hadde shikkelige smerter som stakk veldig i for en gang, men de varte bare noen sekunder så gav de seg. Dette slo meg nå da jeg leste at man kan ha hatt slike anfall før, hvis det er det som menes med det.. Lenke til kommentar
AyeAye Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ring til legevakten, de tar masse prøver og sender deg kanskje på sykehus. Hvis det er blindtarmen å de er usikre kan de ta både røntgen og ultralyd. Men jeg har mer tro på galleblæren, å er det en bakteriebetennelse så vil CRPen være forhøyet det sjekker de på legevakten. Det er bare et lite stikk i fingeren. Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Ja det har jo tross alt gått to uker nesten.. Jeg er bare veldig IKKE flink med å gå til legen. :/ Men da får man ringe dem.. å høre. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei men uansett hvis det er det. så får du beskejd om tenker jeg om du har noen til å kjøre deg eller om dem skal bestille sykebil ti ldeg for å få deg inn på akutten det gjorde dem med meg! men du kan ha høy crp også noe som du får ved betennelse.. så du burde vel egentlig ringe legevakten faktisk. Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Er så skeptisk. Er liksom aldri noe når jeg er hos legen. Men det bekymrer meg når jeg har hatt og har feber innimellom, helt lett, og ikke gidder å spise og har vondt liksom.. Jef får vel bare manne meg opp til å ringe Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det syns jeg duskal så det ikke skjer deg noe altså. For helsen din er viktig,og du blir ikke bedre du blir bare verre.. Men er det galleblæren får du beskjed om å ikke spise fet mat eller noe. Men du burde virkelig ringe.! Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 ja, det kan jo utrolig nok være noe, selv o mman føler seg ganske okei. Takk for svarene deres. Det har hjulpet meg mye. Nå er det bare resten igjen Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 REsten fikser du så fint ate. Bare få ringt og forklar hva det er for noe å eksakt hvor du har vondt så går det nok bra si ifra om åssen det gikk da? Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 jeg får gjøre det Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 MAsse masse lykketil Lenke til kommentar
AyeAye Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Husk at de fleste med sånn type magesmerter blir sendt på sykehus Lenke til kommentar
Ann-Kristin2011 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Huffda.. Det vil jeg ikke.. Men må vel bare ringe. Lenke til kommentar
AyeAye Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvis det er galleblære betennelse kan det hende du får reise hjem, de trenger sjelden å operere slikt, du får nok mest sannsynlig en antibiotika kur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå