Nerowulf Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg kjører Triple Boot på den stasjonære PC'n (XP, Vista og 7). Tastaturet mitt er litt overfancy, og skrur seg ikke på før jeg kommer inn i Windows. Med andre ord, så kan jeg ikke velge hvilket OS jeg skal starte. Det jeg har gjort før, er å koble på et tastatur til, et som er litt eldre. Og da brukte jeg den til å velge. Men nå har det seg sånn at jeg glemte igjen det tastaturet da jeg flyttet den stasjonære. Som en midlertidig ordning (siden jeg brukte desidert mest XP) lot jeg den vente slik at den startet opp automatisk i Windows 7. Og derifra valgte jeg XP som oppstartkandidat. Så var det bare å restarte PC'n. Men her skjedde det et problem. PC'n låste seg, og jeg måtte skru den av ved hjelp av strømbrudd. Da jeg da igjen skrudde på PC'n, så kom dual boot screen opp, ingenting skjedde på 30 sekund. Neste bilde var da den "Datamaskinen skrudde seg ikke av på en normal måte" eller noe slikt. "Start maskinen i sikkerhets modus. Start maski....." Jeg kan jo ikke velge hva jeg skal starte opp i Er det noen måte jeg kan få fikset på dette? Uten å koble til et ekstra tastatur (for det har jeg ikke). Eneste tastaturet jeg har er den på laptop'en, men har ikke noe kabel som kan overføre til den stasjonære. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Har du oppdatert BIOS? Er usikker. Kan hende jeg gjorde det en gang for lenge siden. Men ser ikke at det kan være relevant til dilemmaet jeg har. Kan hende dette er i feil forum, siden det er vel egentlig ingenting som er ødelagt. Er bare at jeg lurer på om det er en løsning på problemet mitt. edit: Hvis jeg måtte ha oppdatert BIOS hadde det ikke vært noen mulighet, siden jeg ikke kommer meg noen vei xD edit2: Men tror det går greit nå. Klarte å boote i Windows 7 igjen. Håper planen min funker denne gangen edit3: Har ordnet seg nå Endret 10. januar 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå