nst Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 "All PR er god PR, hvert fall når det gjelder Apple." Enig der, omså driten sprenger av hånden på noen vil salget øke. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er visst ingen grenser for hva enkelte finner på: Kokte mobil i mikrobølgeovnen Hvordan vet vi at dette ikke er tilfellet i denne saken også? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er visst ingen grenser for hva enkelte finner på: Kokte mobil i mikrobølgeovnen Hvordan vet vi at dette ikke er tilfellet i denne saken også? Som nevnt, det vet vi ikke, men det vet ikke apple heller. Saken er ikke at apple har undersøkt telefonen og bedømt at noen har kokt telefonen eller dyppet den i flytende nitrogen, de nektet å ta den imot. Personlig synes jeg det er smått komisk at det liksom skal forsvare apple at man ikke vet hva som har skjedd. Synes du det er god kundebehandling? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis det er hele sannheten så synes jeg selvsagt ikke at det er god kundebehandling. Gjør du? Poenget mitt er vel at hvis den virkelig gikk istykker slik hun beskriver er det merkelig, men en svikt i utsyret kan sikkert forårsake det. Hvordan stiller reklamasjonsretten seg da telefonen etter hennes forklaring gikk i stykker i romtemperatur? Det som også er en mulighet er at det er oppspinn slik som i linken min, og inntil man vet mer kan man hverken si fra eller til i saken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis det er hele sannheten så synes jeg selvsagt ikke at det er god kundebehandling. Gjør du? Poenget mitt er vel at hvis den virkelig gikk istykker slik hun beskriver er det merkelig, men en svikt i utsyret kan sikkert forårsake det. Hvordan stiller reklamasjonsretten seg da telefonen etter hennes forklaring gikk i stykker i romtemperatur? Det som også er en mulighet er at det er oppspinn slik som i linken min, og inntil man vet mer kan man hverken si fra eller til i saken. Det man kan si er at kunden har fotarlt sin historie, apple har nektet å ta imot telefonen, det er dårlig kundeservice uansett om det hun har sagt er sant eller usant, eller uansett hva som er den ultiate årsaken til telefonens undergang. Selvsagt kan det være ren løgn, selvsagt kan det være apple har designet telefonene sine så de lettere skal gå istykker. Slike ting kan vi fabrikere dagen lang, hvorfor ikke forholde seg til de faktaene vi kjenner. Vi har ingen spesiell grunn til å anta at vedkommende lyver. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vi har bare hennes påstand og at Apple ikke uttaler noe om saken, så hva er du egentlig ute etter? Få folk over på enten hennes eller Apple sin side? Apple blir fremstilt som den store stygge ulven her, og henne som det uskyldige offeret. For alt vi vet kan det være en sannhet midt i mellom, eller i stikk motsatt retnings. Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett, hva sier reklamasjonsretten om dette, skal selger kunne vise til at yttre påvirkning/feil bruk har forårsaket skaden? Hva forsikringen angår, kommer det helt an på kriteriene den har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vi har bare hennes påstand og at Apple ikke uttaler noe om saken, så hva er du egentlig ute etter? Få folk over på enten hennes eller Apple sin side? Apple blir fremstilt som den store stygge ulven her, og henne som det uskyldige offeret. For alt vi vet kan det være en sannhet midt i mellom, eller i stikk motsatt retnings. Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett, hva sier reklamasjonsretten om dette, skal selger kunne vise til at yttre påvirkning/feil bruk har forårsaket skaden? Hva forsikringen angår, kommer det helt an på kriteriene den har. Det jeg er ute etter er å påpeke at det er rimlig meningsløse spekulasjoner du kommer med her, basert på absolutt ingenting (untatt å få apple til å framstå i et bedre lys), det er ikke akkurat den safeste måten å gå fram på om man vil juge til seg en erstatningstelefon, da det er mye tryggere å si at den bare har sprukket feks. Hvorfor ikke forholde seg til informasjonen som foreligger, den er noenlunde troverdig, og langt sikrere enn noen tilfeldige spekulasjoner om hva som kan ha hendt. Apple har hatt et relativt hårete rykte mtp på garanti og reklamasjon på endel type saker, og det er ikke uten grunn. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Er mine spekulasjoner rimelig meningsløse? Apple har vel egentlig bare avvist at det dreier seg om en garanti eller forsikringsak, eller? Ingen garantisakEtter å ha henvendt seg til Apple fikk Leni beskjed om at siden telefonen var brukt i minusgrader dreide det seg hverken om en en garantisak eller en forsikringssak. Reklamasjon derimot: Innenfor de første seks måneder etter salget har selger større bevisbyrde i reklamasjonssaker. På så nye produkter antar man at feilen er iboende, med mindre noe annet kan bevises. Kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos mener at telefonen bør undersøkes på nytt igjen med utgangspunkt i denne regelen. Dette besvarer vel egentlig det jeg lurte på, og hvis telefonen blir undersøkt på nytt blir det spennende å se resultatet. Personlig liker jeg ikke å ta ting for god fisk uten videre. Alt man har å gå etter så langt er jo kun hennes påstand om bruk og temperatur. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Er mine spekulasjoner rimelig meningsløse? Apple har vel egentlig bare avvist at det dreier seg om en garanti eller forsikringsak, eller? Ingen garantisakEtter å ha henvendt seg til Apple fikk Leni beskjed om at siden telefonen var brukt i minusgrader dreide det seg hverken om en en garantisak eller en forsikringssak. Reklamasjon derimot: Innenfor de første seks måneder etter salget har selger større bevisbyrde i reklamasjonssaker. På så nye produkter antar man at feilen er iboende, med mindre noe annet kan bevises. Kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos mener at telefonen bør undersøkes på nytt igjen med utgangspunkt i denne regelen. Dette besvarer vel egentlig det jeg lurte på, og hvis telefonen blir undersøkt på nytt blir det spennende å se resultatet. Personlig liker jeg ikke å ta ting for god fisk uten videre. Alt man har å gå etter så langt er jo kun hennes påstand om bruk og temperatur. Personlig liker jeg ikke å spekulere villt uten å ha noen som helst å bygge spekulasjonene på. Greit nok, det er lettere å akseptere at apple har en dårlig garanti, det er ikke første gang. men det er fristende å spørre igjen om du synes dette virker som god kundeservice? Synes du ikke det er på sin plass å informere om at forbrukerkjøpsloven gjelder? Nå er det rikitgnok ikek et helt ukjent triks å kynisk formulere seg slik at forbrukeren ikke tror de har noen mulgiheter til å få ting reparert uten å lyve. Tror du det er dette som har skjedd i denne saken? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg holder mulighetene åpne for at hele sannheten ikke er ute i lyset enda og vil ikke ta noens side før fakta er på bordet. Hva med deg? Om jeg synes det er god kundeservice har jeg allerede svart på. Hvordan jeg tror ting er formulert? Hvordan selger formulerer seg i en garantisak kommer vel an på personen som representerer de vil jeg tro, men i følge artikkelen er det i følge Apple ikke en garanti eller forsikringssak. Hvis hun kontaktet Applestore, er vel denne i Nederland? De må iblant minnes på reklamasjonsrettighetene vi har her i Norge etter det flere har erfart. Vi har tross alt rimelig bra rettigheter her på berget. Uansett spiller det ingen rolle hva jeg eller du tror om saken, ingen av oss vet vel noe mer enn artikkelen sier? Jeg stiller meg fremdeles tvilende til at det var kulden som ødela telefonen. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Fra kildeartikkelen hos TV2: "– Apple.no ba meg sende mail med bilde, så måtte jeg ringe dem nesten annenhver dag for å mase. Etter tre uker fikk jeg svar. De svarte at verken garantien eller forsikringen jeg har gjennom Apple dekker skaden. Det var visst opp til meg selv å bruke telefonen under så og så mange minus, sier Leni." Bare det faktum at Apple ikke tilbyr forsikringsavtaler sier meg at man bør ta artikkelen og saksframstillingen med en stor klype salt... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg holder mulighetene åpne for at hele sannheten ikke er ute i lyset enda og vil ikke ta noens side før fakta er på bordet. Hva med deg? Om jeg synes det er god kundeservice har jeg allerede svart på. Hvordan jeg tror ting er formulert? Hvordan selger formulerer seg i en garantisak kommer vel an på personen som representerer de vil jeg tro, men i følge artikkelen er det i følge Apple ikke en garanti eller forsikringssak. Hvis hun kontaktet Applestore, er vel denne i Nederland? De må iblant minnes på reklamasjonsrettighetene vi har her i Norge etter det flere har erfart. Vi har tross alt rimelig bra rettigheter her på berget. Uansett spiller det ingen rolle hva jeg eller du tror om saken, ingen av oss vet vel noe mer enn artikkelen sier? Jeg stiller meg fremdeles tvilende til at det var kulden som ødela telefonen. Hvor mange saker har man alle fakta på bordet? Jeg tror rett og slett ikke på deg når du sier noe slikt, i de fleste saker man forholder seg til så har man kun uttalelser fra to parter å forholde seg til, og har man mer har man svært sjelden alle fakta på bordet. Man får knapt uttalt seg om noe om man vil vente til alle fakta er på bordet. Så ja, selvfølgelig uttaler jeg meg før alle fakta er på bordet. Jeg forholder meg dog til det som framligger, istedet for masse vill spekulasjon. At vi ikke kjenner den hele og fulle sannheten er en selvfølgelighet, som det neppe er noen grunn til å tvære på. Ellers er det jo påfallende hvordan alle de åpne mulighetene du holder deg til er i apples favør. AtW 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Si meg, forsøker du å sette igang en fanboy-diskusjon her? Det er ganske moteriktig å disse Apple for tiden, kanskje du bare prøver å være moteriktig? Det er ting som ikke stemmer i denne saken, det er du vel enig i, moteriktig eller ikke? Hvilken forsikring er det Apple har sagt at ikke gjelder f.eks? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Si meg, forsøker du å sette igang en fanboy-diskusjon her? Det er ganske moteriktig å disse Apple for tiden, kanskje du bare prøver å være moteriktig? Det er ting som ikke stemmer i denne saken, det er du vel enig i, moteriktig eller ikke? Hvilken forsikring er det Apple har sagt at ikke gjelder f.eks? Det jeg setter i gang en diskusjon om er dine fabrikeringer av potensielle ting som kan ha hendt som bringer dette i apples favør, om du vil definere deg selv som en fanboy eller ikke får du selv avgjøre. Jeg forsøker å forholde meg til den informasjonen vi faktisk har, og ikke masse ting jeg selv har kokt opp. Om det skulle samenfalle med en eller annen mote, så får det bare gjøre det. Ting blir ikke mer eller mindre rikitg av om det er moteriktig eller ikke. Jeg vet ikke hvilken forsikring det er snakk om. Det framgår lite klart av saken. Og hva tenker du ikke stemmer i så måte? At informasjonen som er gitt kunden ikke stemmer? AtW Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg fikk tilbud om å kjøpe forsikring når jeg kjøpte iPoden min i den apple-butikken på Oslo City. Vel, det vil si, de kalte det GARANTI, men det har jeg jo allerede i følge loven, så jeg dret i det. Men praktisk talt så er det jo forsikring. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Si meg, forsøker du å sette igang en fanboy-diskusjon her? Det er ganske moteriktig å disse Apple for tiden, kanskje du bare prøver å være moteriktig? Det er ting som ikke stemmer i denne saken, det er du vel enig i, moteriktig eller ikke? Hvilken forsikring er det Apple har sagt at ikke gjelder f.eks? Det jeg setter i gang en diskusjon om er dine fabrikeringer av potensielle ting som kan ha hendt som bringer dette i apples favør, om du vil definere deg selv som en fanboy eller ikke får du selv avgjøre. Jeg forsøker å forholde meg til den informasjonen vi faktisk har, og ikke masse ting jeg selv har kokt opp. Om det skulle samenfalle med en eller annen mote, så får det bare gjøre det. Ting blir ikke mer eller mindre rikitg av om det er moteriktig eller ikke. Jeg vet ikke hvilken forsikring det er snakk om. Det framgår lite klart av saken. Og hva tenker du ikke stemmer i så måte? At informasjonen som er gitt kunden ikke stemmer? AtW Jeg sier at informasjonen kunden oppgir i artikkelen ikke nødvendigvis stemmer med hva som virkelig skjedde og finner det ulogisk. Jeg har ikke fabrikert noen verdens ting, men jeg har kommet med forslag til hva som kan ha hendt istedet for det kunden beskriver. Dette plager visst deg og du begynner å fokusere på meg og hinter om at jeg er en Apple-fanboy, og det godtar jeg ikke! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Si meg, forsøker du å sette igang en fanboy-diskusjon her? Det er ganske moteriktig å disse Apple for tiden, kanskje du bare prøver å være moteriktig? Det er ting som ikke stemmer i denne saken, det er du vel enig i, moteriktig eller ikke? Hvilken forsikring er det Apple har sagt at ikke gjelder f.eks? Det jeg setter i gang en diskusjon om er dine fabrikeringer av potensielle ting som kan ha hendt som bringer dette i apples favør, om du vil definere deg selv som en fanboy eller ikke får du selv avgjøre. Jeg forsøker å forholde meg til den informasjonen vi faktisk har, og ikke masse ting jeg selv har kokt opp. Om det skulle samenfalle med en eller annen mote, så får det bare gjøre det. Ting blir ikke mer eller mindre rikitg av om det er moteriktig eller ikke. Jeg vet ikke hvilken forsikring det er snakk om. Det framgår lite klart av saken. Og hva tenker du ikke stemmer i så måte? At informasjonen som er gitt kunden ikke stemmer? AtW Jeg sier at informasjonen kunden oppgir i artikkelen ikke nødvendigvis stemmer med hva som virkelig skjedde og finner det ulogisk. Jeg har ikke fabrikert noen verdens ting, men jeg har kommet med forslag til hva som kan ha hendt istedet for det kunden beskriver. Dette plager visst deg og du begynner å fokusere på meg og hinter om at jeg er en Apple-fanboy, og det godtar jeg ikke! Selvsagt kan det kunden sier være feil, og apple kan drive med djeveldyrking. Dette er selvfølgeligheter, men det er sjeldent spesielt fruktbart å komme med all verdens forslag uten at forslagene er basert på noe annet enn din egen fantasi. Hva konkret er det du mener er ulogisk? Spekulasjonene "plager" meg ja. De er ganske meningsløse. Jeg har dog registrert at alle disse forslagene dine er ting som stiller apple i et bedre lys. Hva som er bakgrunnen for dette vet du bedre enn meg, men det er nå en gang slik du har formulert deg, uansett hva som er grunnen til det. Selvfølgelig kan det være noe tull med historien, men vi har ingen spesiell grunn til å anta det slik historien framligger i dag. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er ganske tilfeldig at det blir Apple som blir stilt i et bedre lys. Det er kunde mot stort firma her, og kunden sier selvsagt det som kunden er best tjent med. Poenget mitt er fortsatt at vi ikke vet annet enn det kunden har valgt å fortelle, og det holder ikke vann. Hvorfor skal en telefon sprekke av kulde alene er noe jeg har spurt om i tråden, uten å ha fått noe svar. Det gir rom for spekulajson, men du velger heller å fokusere på meg og tillegge meg meninger som at jeg holder med Apple i denne saken. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Uansett hva som skjedde så er det dårlig kundebehandling, er det ikke det som er selve kjernen i denne saken? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Det er ganske tilfeldig at det blir Apple som blir stilt i et bedre lys. Det er kunde mot stort firma her, og kunden sier selvsagt det som kunden er best tjent med. Poenget mitt er fortsatt at vi ikke vet annet enn det kunden har valgt å fortelle, og det holder ikke vann. Hvorfor skal en telefon sprekke av kulde alene er noe jeg har spurt om i tråden, uten å ha fått noe svar. Det gir rom for spekulajson, men du velger heller å fokusere på meg og tillegge meg meninger som at jeg holder med Apple i denne saken. Poenget ditt er en selvfølgelighet, hvem er det som trenger å minnes på at vi ikke har alle sakens fakta? Alle skjønner vel det. Og hvorfor holder ikke det kunden har fortalt vann? Om jeg skal tippe, så tror jeg det er en feilproduksjon, er det ikke herdet glass i iphonene? Slikt glass er utsatt for å sprekke om det skjer feil i produksjonen. Men slik er jo vanskelig å vite noe om. Det er kanskje noe man kunne ha undersøkt om man tok seg bryet med å ta inn telefonen.... Selvfølgelig er det rom for spekulasjon, det er det alltid, men det betyr ikke at det nøvendigvis er særlig produktivt. Det er forøvrig det du srkiver her som "holder med apple". Hva som er din mening bak å formulere deg som du gjør kan ikke jeg vite, jeg må forholde emg til det du skriver. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg