Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til felger til Mini Cooper S?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre felger som er verdt å tenke på er OZ Racing Ultraleggera.

Kvalitetsfelger er MYE lettere enn kopier, og det vil du merke under kjøring.

Mini Cooper med 18" Matte Black:

3005203371_76bc5d0f74_o.jpg

Som du ser krever 18" at du i tillegg senker bilen, så du må nok ned på 17" hvis du ikke skal senke.

17"

hihihihi1ca6.jpg

Endret av ChristR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hvordan stiller du deg til noe Mini-"tradisjonelt" da? Tenker minilites? Får de i 15" magnesium (lettere enn aluminium - høy skrytefaktor :p).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hehe, nei var det med pengene da. Jeg tenkte at det ikke stod på felger siden Cooper S til bybruk var valget, men det var kanskje en feilaktig tankegang :)

Forresten:

Vi leverer nå de originale Minilitefelgene, direkte fra fabrikk! La deg ikke lure av billige kopier uten røntgensjekk etc., det er disse felgene som er de mestvinnende racingfelgene på 60-tallet. Felgene kan fortsatt leveres i ultralett magnesiumlegering, men også i rimeligere aluminiumsversjoner. Vi fører en rekke utgaver; lakkerte, polerte, spesialherdede for rally/racing, med negativ offset for moderne rallybiler etc. Felgdiameter, bredde, innpress og boltsirkel bestemmer du selvfølgelig selv....

Minilite har register over de fleste eldre biltyper og bygger felgene til din akkurat din bil så du trenger ikke vite innpress for å bestille.

Minilite MagStyle i dim. 15 x 5,5.

DETALJER:

Modell: MA1555J

Vekt: 8 kg

Produsent: Minilite

http://www.motorsportprodukter.no/index.php?main_page=product_info&cPath=44_84&products_id=1368

Du kan få de i aluminium ser det ut til. En ting er om det er felger du ønsker, men prisen blir da altså 8000 pluss dekk, ikke 40000 pluss dekk. :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper denne for å vise resultatet. Valget falt etterhvert på Enkei GW8. Den norske importøren ville ikke ta dem inn, så jeg bestilte dem fra utlandet.

Det sitter Conti SportContact 5 på dem, i 215/45x17 dimensjon.

Jeg har et ekstra sett av de små pyntetrianglene på felgene. De som sitter på nå er krommet, jeg har et sett til i plast som jeg skal lakke i bilens farge.

Takk til alle som bidro!

Geir :)

post-52698-0-03970500-1303840688_thumb.jpg

post-52698-0-62213800-1303840699_thumb.jpg

post-52698-0-08642700-1303840711_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Sprekt valg! :) Hvordan blir de seendes ut etter møter med fortauskanter? Så ut som de stakk godt utenfor felgen ( i ren kattemiksmasterstil), men det kan jo være bildet som lyver.

Lenke til kommentar

De stikker noen millimeter utenfor dekket, ja, så svaret er vel at vi får være forsiktig med fortauskantene...

Det er ellers en generell bekymring. Bilen virker såpass lav at man blir bekymret for at den skal slå nedi når man passerer alle Bergens gatehull. I praksis er det ikke noe stort problem med fartsdumper, fordi akselavstanden er så kort.

Lenke til kommentar

Den er en fryd å kjøre. Trenger knapt røre gassen (men gjør det gjerne.) I den gamle Passaten satt jeg alltid i bakkene her vi bor og lurte på hvor langt jeg kom opp i bakken før jeg måtte gire ned fra 3. til 2. gir. Mini'en har en liten indikator for anbefalt (drivstofføkonomisk) gir som i samme bakken foreslår at jeg girer opp i 4. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+127836

Tror jeg så deg i dag Tom Waits for Alice, oransje cooper s med slike felger - samt takstativ(?) som stoppet ved Rema oppe på Mannsverk. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...