Ingeniørstudent Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei! Har funnet ut at jeg vil ta en master i Industriell Økonomi. Har sjekket med skoler og vet at NTNU, UiS, UMB og UiA kan tilby dette studiet. Men på NTNU og UMB er det opprinnelig et 5-års studie. På nettsidene til NTNU står det at man kan komme inn, men at man da må prate med studieveileder for individuell tilpassing. Det virker litt knotete :S Har mest lyst for å gå for UiS (Universitetet i Stavanger). Vet at det er hardt å komme inn på ind.øk fra videregående, men hvordan er det på master? Noen som vet noe om karaktersnitt på UiS eller NTNU for master? Og forrresten. Noen som studerer ind.øk som kan si noe om studiet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Som med alt annet, ligger karaktersnitt på samordnaopptak. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) De som går industriell økonomi (5-årig master) ved UiS, tar vel først bachelor i en eller annen ingeniørlinje (vet mange går petroleum og maskin) og master i ind.øk. Poenggrensene for ind.øk. ligger på Samordna opptak sine nettsider ... Endret 10. januar 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Takk for svar. Men saken er den at jeg har en bachelorgrad (ingeniør) og vil søke til master. De poenggrensene jeg fant på samordna opptak gjelder for avgangselever på Videregående. Det brukte jeg da jeg skulle søke til høgskole, men det er jo ikke aktuelt å bruke nå som jeg skal søke til master. Må vite poenggrenser med karakteren A,B,C,D og E. Hvor A=5 , B= 4 osv.. De fleste krever C i snitt som laveste grense. Men skulle jo gjerne visst laveste score som kom inn fra fjorårskullet så jeg vet sånn ca. hvordan jeg ligger an. Kan jo hende jeg må forbedre noen karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå