Gå til innhold

Rosa skjerm

SKEB

Anbefalte innlegg

Det kom en liten hakkelyden fra viften i skjermkorte mitt. Prøvde å tukle litt med korte, fant ut at det ikke skulle mye til før lyden gjekk vekk (satt fingeren på kortet å bevegde litt på den)

det såg ut til å funke dei første 2 gangene, 3 gangen da jeg skulle gjøre det samme ble ble skjermbilde mitt veldig rosa/rødt. Irriterer voldsomt når jeg spiller og ser film osv.

Vet jeg ikke var smart med å "bevege" på kortet, men var enkleste løsningen ettersom jeg var midt i et game da det oppsto. Noen ideer?

Skjermkort: 8800 GT xfx (vet ikke om det er mye tull med dette skjerm korte) Hjelp plis :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke vga, bruker dvi. Hadde med meg kabelen ned på elkjøp å fekk den testen på en annen maskin, funket fint. så sitter igjen med skjermen eller skjermkortet.

OBS. bilde er helt fint når jeg ikke tar kabelen HELT in i skjermen, bare setter den litt svakt opp i dvi inngangen, så er det helt fint, men når jeg setter den skikkelig på plass, slik den skal vere, blir der rosa :S

Endret av SKEB
Lenke til kommentar

Det er skjermkortet ditt som må byttes. Det at du dyttet på kortet kan ha fått kjøleribba til å glippe såvidt på gpu'en, og dette har resultert i det at den har overopphetet og dødd. Det du ser på skjermen er helt normalt på nvidia sine kort når gpu'en sier takk for seg. Ta og bytt til nytt skjermkort da et 8800gt er ganske utdatert. Vent på gtx560 eller kjøp et gtx460 nuh.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som om DVI kontakten din har konket eller noe om maskinen din ikke fryser med rosa skjerm.

I så fall er det GPUen din som vanligvis ryker etter 2 år grunnet dårlig arbeid med brikken eller overlagt planlagt død av skjermkortet fra NV sin side.

Men etter hva jeg har forstått så høres det ut til at DVI utgangen fusker, prøvd den andre? Antar du har flere du kan velge imellom.

Lenke til kommentar

Men etter hva jeg har forstått så høres det ut til at DVI utgangen fusker, prøvd den andre? Antar du har flere du kan velge imellom.

Har prøvd ulike utganger ja :) Har rett og slett ingen aning om hva det er som forårsaker dette. Men akkurat nå er bilde helt fint, kabelen sitter "svakt" opp i skjermen, like før den detter ut, har ikke plugget den "skikkelig" i skjermen. Skjønner ikke hvorfor det funker nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...