Gå til innhold

Bilde fra heimevernet:Overdreven bruk av vold?

Ekko

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle noen stå og trampe på en ekte person og bli tatt bilde av? Og godkjenne bildet til bruk i avisen? Tror dere de er helt tulleruske? Vi snakker om Forsvaret, ikke Taliban-søppel i Afghanistan. Nivået på forumet (ihverfall denne delen) er bare så :thumbdown:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HV-Nytt!

Jimmy Jump har slått til igjen!

*bildet*

hvis dette er HV-016 er det tvilsomt rom for feiltagelser eller forsøk på å være morsom.. og tatt i betraktning vedkommende her som sier han er opplært i kampsport (++) som nekter for at slike dirty tricks blir lært bort, OG dette vistnok er en øvelse, kan vi begynne å trekke konklusjoner.. husk at avisene er fryktelig glade i å trekke frem det verste med enhver situasjon..

husk at dette er et saklig forum, ikke en "hold-kjeft-ellers-blir-du-mobbeoffer-på-nett-side"

ingen her sitter vel egentlig med fakta, men dette er jo et diskuterbart tema :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle noen stå og trampe på en ekte person og bli tatt bilde av? Og godkjenne bildet til bruk i avisen? Tror dere de er helt tulleruske? Vi snakker om Forsvaret, ikke Taliban-søppel i Afghanistan. Nivået på forumet (ihverfall denne delen) er bare så :thumbdown:

Hvordan vet du at han tramper? Fordi det ser sånn ut? Alt vi har er et bilde. Vi kan anta hva som skjer, men ikke fastslå det. Og jo, på øvelser kan man også bli skadet, selv i militæret. Sikkerheten er ikke alltids på topp, noe jeg fikk erfare da en overtrøtt soldat pepret meg full av rødfis (hadde ansiktsmaske). Jeg tok ikke noe skade, men ble rimelig skremt der og da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde egentlig ikke denne posten skulle skape denne type diskusjon, men greit nok. Foreslår at folk skriver hva de tror personen gjør, en noenlunde sannsynlig forklaring.

Synes det er bra med innspill, både de humoristiske og alvorlige, men savner kanskje at de som synes dette ser helt greit ut kommer med en forklaring på hva som egentlig skjer.

For meg er det vanskelig å se noe annet enn en som gjør seg klar til å trampe på ryggen til en forsvarsløs som ligger nede, samtidig som kompisen sikter på offeret med pistol.

Når det er sagt så kan for alt vi vet dette være en del av et skuespill der soldatene på bildet er badguys (selv om de ser ut som "våre") og at etterpå skal heltene inn og "uskadeliggjøre" dummingene.Om offeret er en dukke eller ikke vet jeg ikke, men jeg tror ikke noen blir skadet i situasjonen på bildet.

Lenke til kommentar

hvis dette er HV-016 er det tvilsomt rom for feiltagelser eller forsøk på å være morsom.. og tatt i betraktning vedkommende her som sier han er opplært i kampsport (++) som nekter for at slike dirty tricks blir lært bort, OG dette vistnok er en øvelse, kan vi begynne å trekke konklusjoner.. husk at avisene er fryktelig glade i å trekke frem det verste med enhver situasjon..

Går ut i fra at det er meg du snakker om her, så får vel opplyse om at VI ikke ble opplært i noe så voldsomt som å hoppe på noen. Men vi fikk lett innføring i hvordan brekke en arm, noe som faktisk er mer relevant enn å hoppe på noen. MEN jeg nekter ikke for at andre befaler eller avdelinger gir bort/får mer hardhendt opplæring.

Om det er øvelse eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men ut i fra omgivelsene og at markørene har på militærbukse vil jeg tro at det faktisk er en øvelse.

Lenke til kommentar

Det er garantert en markør og dermed øvelse.

Hvorfor?

militær-bukse, militær trenings-jakke, ser ut som millitære joggesko og millitærfarget lue/balaklava(ser veldig ut som jeger-lue).

Samt at HEIMEVERNET/SCANPIX har tatt bildet.

Hva skjer på bildet?

Ingen vet, det ser utvilsomt stygt ut, men for alt vi vet kan det være en demonstrasjon for media om hvordan man ikke skal oppføre seg/overdreven maktbruk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Går ut i fra at det er meg du snakker om her, så får vel opplyse om at VI ikke ble opplært i noe så voldsomt som å hoppe på noen. Men vi fikk lett innføring i hvordan brekke en arm, noe som faktisk er mer relevant enn å hoppe på noen. MEN jeg nekter ikke for at andre befaler eller avdelinger gir bort/får mer hardhendt opplæring.

Om det er øvelse eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men ut i fra omgivelsene og at markørene har på militærbukse vil jeg tro at det faktisk er en øvelse.

True!

Lenke til kommentar

(kommentar ikke til bilde nødvendigvis, men en slik situasjon i strid)

Ser ikke på det som et problem at kriminelle satt i den posisjonen, og som helt sikkert har satt soldatene i livsfare, får seg en real trøkk.

Si at det er en gærning som spruter løs med pistolen.

Hadde nok selv holdt lite igjen for å ta rotta på noen som var ute etter å kverke meg på den måten.

Hva bilde angår så den for meg også ut som en øvelse, tviler på de ville gjort det da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg gikk på barneskolen hadde vi utedager der vi grillet osv. Da fikk vi beskjed om at hvis det skulle ta litt fyr uttafor bålet, måtte vi tråkke på det for å slokke det.

Så min teori er;

Personen i grilldress har grillet (derfor grilldress), han tok da fyr (derfor røyk). Heimvernet hadde øvelse rett ved og hørte skrikene hans. Han første som kom dit prøvde så godt han kunne med å slokke han, men tok fyr selv (han med uniform som ligger på bakken). Resten kom rett etterpå og startet da med å slokke de to som brant.

I det fotografen tok bilde drev en fra HV med å dra vennen sin bortover for å slokke han, mens han som prøver å slokke grilldressen hadde lært det samme som meg. Trampe.

De to som sikter på hver sin brennende person med våpen er der for å spare de brennende for mye smerte, hvis slokkingen feiler.

Jepp. Det er teorien jeg går for.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Når jeg gikk på barneskolen hadde vi utedager der vi grillet osv. Da fikk vi beskjed om at hvis det skulle ta litt fyr uttafor bålet, måtte vi tråkke på det for å slokke det.

Så min teori er;

Personen i grilldress har grillet (derfor grilldress), han tok da fyr (derfor røyk). Heimvernet hadde øvelse rett ved og hørte skrikene hans. Han første som kom dit prøvde så godt han kunne med å slokke han, men tok fyr selv (han med uniform som ligger på bakken). Resten kom rett etterpå og startet da med å slokke de to som brant.

I det fotografen tok bilde drev en fra HV med å dra vennen sin bortover for å slokke han, mens han som prøver å slokke grilldressen hadde lært det samme som meg. Trampe.

De to som sikter på hver sin brennende person med våpen er der for å spare de brennende for mye smerte, hvis slokkingen feiler.

Jepp. Det er teorien jeg går for.

Ein kan ikkje argumentere mot feilfritt logisk ressonemang :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...