Ekko Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Er et bilde som avisene ofte like å trekke frem i forbindelse med heimevernet. Det jeg alltid lurer på er hva i helvete karen til venstre holder på med? http://www.dagbladet.no/2011/01/10/nyheter/heimevernet/forsvaret/innenriks/debatt/15009711/ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Slik som dette kanskje? 2 Lenke til kommentar
SnorreMANO Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Han passer på at han ikke tråkker på en pen blomst han pluttselig så i gresset. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Han tramper på en dude. 4 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 godt det står under bildet at det var en øvelse.. Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Angående "Overdreven bruk av vold" som du så fint kalte tråden: Du kan ikke være riktig bevart. HV-016 er innsatsstyrken innen HV, og hvis du kunne gjort en bedre jobb og mener dine beslutninger i skarpe situasjoner er bedre, så dauer jeg av latter. Nytter ikke med silkehansker når først situasjonen er eskalert til at innsatsstyrken blir kalt inn. 4 Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Se på bildet før du svarer. Når en person ligger nede på bakken vil jeg kalle det overdreven og unødvendig vold å trampe på ham. Med tanke på at han ligger nede på bakken. Altså om en person ligger nede på bakken, så er det ikke et tegn på at personen gjør så stor motstand. Se på bildet, og se om du kan se at personen har lagt seg ned på bakken' EDIT: Nevnte jeg at det ligger en person på bakken? Endret 10. januar 2011 av kjermy Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) x Endret 18. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Han hoppar ju över honom Lenke til kommentar
109A3GNM Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Mtp. at sannsynligvis ingen av dere har sett eller kjenner til noen som var på den øvelsen så syns jeg dere bare kan holde kjeft om den hendelsen. Det er i tillegg et bilde avisene elsker å bruke hvis noe har med forsvaret å gjøre. 6 Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Mtp. at sannsynligvis ingen av dere har sett eller kjenner til noen som var på den øvelsen så syns jeg dere bare kan holde kjeft om den hendelsen. Det er i tillegg et bilde avisene elsker å bruke hvis noe har med forsvaret å gjøre. This. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Trur heimevernet berre verkeleg ikkje liker folk i grilldress. Ei sunn og god holdning som fleire burde adoptere 4 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Mtp. at sannsynligvis ingen av dere har sett eller kjenner til noen som var på den øvelsen så syns jeg dere bare kan holde kjeft om den hendelsen. Det er i tillegg et bilde avisene elsker å bruke hvis noe har med forsvaret å gjøre. Det er godt mulig det finnes en naturlig forklaring på hvorfor man skal hoppe på noen som ligger nede og det kan være en dukke det hoppes på, men du må da være enig i at hele oppsettet ser litt snålt ut. Dette er på ingen måte ment som noe forsøk på å sverte forsvaret, det er en øvelse og ingen blir skadd, og frem til jeg får det motsatte bevist er jeg overbevist om at våre soldater er de perfekte gentlemen både i krig og kjærlighet. Holdingen om at man skal holde kjeft i denne sammenheng synes jeg du kan ta et annet sted, jeg er interessert i alle svar/meninger. Endret 11. januar 2011 av Ekko 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Som du sikkert vet er det et bilde, og verken du eller noen andre som har svart her i tråden vet hva som skjedde før og etter bildet ble tatt. Selv om det ser ut som om soldaten hopper/gjør seg klar til å trampe, er det langt ifra sikkert at det er det han faktisk gjør. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 *Rister Magic 8-Ball* "Ask again later" Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Det er jeg fullstendig klar over. Dersom noen har en forklaring på hva han holder på med er jeg interessert i å høre den. Jeg tror ingen her utgir seg for å vite sannheten. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Selv synes jeg at det blir brukt unødvendig mye vold. Mannen ligger tilsynelatende rolig på bakken uten å vise motstand. Jeg har selv fått opplæring i kampsport og arrestasjons metoder (inkl noen skitne triks) og ingen av disse inkluderte å hoppe på personen. Men igjen, bilder lyver Elgen er faktisk 15-20 meter foran bilen.. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Beklager hvis dette er et veldig dumt spørsmål, men hvorfor skulle de gjort noe sånt dersom det bare er en øvelse? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Øvelser skal være så realistisk som mulig, er ikke uvanlig at folk får småskader. Men INGEN hopper på hverandre på en øvelse (så fremt det ikke er snakk om hoppemannen) Det er det samme som at man har en sikkerhets avstand ved bruk av rødfis selv om faren er så og si ikke tilstedeværende (har selv blir skutt på med rødfis på under 1 meter uten at det skada meg noe stort) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hmm. Hvis dere ser på bildet, vil dere se at venstre bein er plassert godt over korsryggen til vedkommende, mens høyre bein er i bevegelse. Spørsmålet er, hva slags bevegelse er det? Vanskelig å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå