nexus555 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Er det noen som har en guide eller vet selv hvordan man lager sløyfe fra begynnelsen av? Tenkte at jeg skulle kjøpe litt stoff å prøve. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 lURER PÅ DET SAMME. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hvis du i det hele tatt har sett en sløyfe du kan knyte selv, bør det ikke være så vanskelig å tenke seg til. Du kan bruke en butikkjøpt som mal og tegne med kritt. Kjøp et tykt stoff, finn riktig lengde om du ikke orker å lage en justerbar størrelse. Så syr du sammen to stykker fra innsiden slik at du gjemmer sømmene. Det å få til at du kan justere lengden er kanskje litt vanskeligere, men stoff er ikke dyrere enn at du kan lage tre i forskjellige lengder til samme pris. Edit: Kanskje en idé å bruke lim på innsiden slik at den ikke blir en pløse. Endret 10. januar 2011 av Kavinsky 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Har lagt flere PS og skal lage noen sløyfer snart. Prøv deg frem er alt jeg kan si. Sam Hober har også litt info om emnet. Edit: Jeg kjøpte en billig polyestersløyfe på eBay (5kr) og sprettet den opp for å lage mal. Har tegnet på malen med kritt på stoffet jeg skal bruke, men har ikke kommet så langt at jeg har fått sydd det. Endret 10. januar 2011 av lokeland 1 Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Takk for tipset, lokeland. Har selv en 5 kroners sløyfe liggende en plass. Post resultatet ditt her når du er ferdig. Hvem er Sam Hober, forresten? 1 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvem er Sam Hober, forresten? Det blir liksom for vanskelig å søke det opp på Google? http://www.samhober.com/ Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill! 3 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Gikk ut ifra at Sam Hober var ganske kjent, men shit happens. Alle får seg en omgang her, en eller annen gang. Angående det å sy sløyfe: Er ikke værre enn at man syr den (doble sting, helst) og vrenger den. PS er litt verre ettersom du må sy noe som ofte omtales som "skjulte sting", noe som er teknikk jeg ikke er helt glad i. Men resultatet blir mye bedre når man gjør det for hånd, fremfor å gjøre det med symaskinen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill! Det er vel verdt et forsøk på Google? Eller er du for lat til det? Om han ikke finnes på Google, så er det vel greit å spørre her, selvfølgelig. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill! Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som ikke gidder å bruke 4 sekunder på å trykke ctrl + t, skrive inn google.com og søke på det de lurer på. Hva faen er problemet med å gjøre det? Det går raskere enn å skrive en ny post. Greit nok om man stiller et dumt spørsmål en gang eller to, men det er alltid de samme brukerne som ikke gidder å google noe. Gjør noe selv for en gang skyld. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Gidd å ødelegg dene tråden. Bedre å bare holde kjeft. http://www.threadbanger.com/post/7927/how-to-make-a-bow-tie-out-of-an-old-scarf Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Den sløyfa ble jo ikke særlig pen, men prosessen er jo grei. Edit: Ull er flott som canvas. Endret 10. januar 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Den sløyfa ble jo ikke særlig pen, men prosessen er jo grei. Edit: Ull er flott som canvas. Enig i at sløyfa så ubrukelig ut ja, men fremgangsmåten virket helt ok. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill! hhahahaha har du ikke hørt om Sam Hober??!! Alle har jo hørt om han!!!! HAHhahahahahah Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Kleidsam har visst nok laget noen sløyfer selv. Han har brukt denne guiden. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Man trenger vel egentlig ikke guide for å gjøre det en gang, men ekte menn syr for hånd fremfor maskin! Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Det der "ekte menn" greiene begynner å bli litt lame. Ekte menn spiser rått kjøtt. Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Det er bare fordi lokeland ikke har symaskin. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Det der "ekte menn" greiene begynner å bli litt lame. Ekte menn spiser rått kjøtt. Eh, hæ? Sir.Jacobs: Har faktisk en symaskin (som jeg uansett aldri har brukt), men hvis jeg først skal lage noe, spesielt noe så enkelt som sløyfe eller PS, synes jeg det er like greit å sy for hånd. Litt av romantikken det. 1 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Eh, hæ? "Ekte menn syr for hånd", "ekte menn kan knyte en sløyfe", "ekte menn blir ikke kjørt, de kjører" etc. Det er bare litt lame å hele tiden høre hva "ekte menn gjør", imo. Med mindre du tullet da. Endret 11. januar 2011 av Winston Wolf 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå