Gå til innhold

Hjrlp til å bygge en pc under januarsalget

Anbefalte innlegg

hei! har foreløpig 6.5 å splashe på en stasjonør nå i januarsalget. noken som har peiling på billige deler eller ferdigbyggede PC'er på tilbud?

pcn skal brukes til både gaming og multimediearbeid, spes musikk. Knas med tilbakemeldinger!

Siden eg ikkje har meir enn 6.5 å bruke så burde eg kanskje kjøpe noken tacky deler som eg kam bytte ut litt i ettertid når eg får penger igjen.

En god prossessor og tilstrekkelig med ram, skjermkortet trenger ikkje vere heilt awesome.

Er det lurt for meg då å ha to operativsystem; eit kun for musikkproduksjon, og et for wow, beeg.com, facebook ol. ?

Endret av jonaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Socket 1366 har vært kjent som en bra plattform for musikkproduksjon. Men nå kommer jo Sandy Brigde og mulig den er enda bedre.

Du har jo litt begrensa med penger så du må jo bare prioritere hva som er viktigst, skjermkort eller CPU.

Mitt råd er å kjøpe i7 2500k/2600k. De har en IGP som holder til spilling på low. Og så venter du med å kjøpe skjermkort til du har penger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

litt seint ute, men har fått et tilbud av en kar på 10600,-

intel core i7-950 processor

asus sabertooth x58 atx hovedkort

corsair classic 16gb ram 1600mhz ^^

sapphire hd6870 1gb pci-express skjermkort

cooler master cm 690 II advanced kabinett

corsair force series F60 SSD disk <- til windows og det du trenger.

WD caviar 2tb 64mb catch 5400-7200 intern hd.

corsair tx750w "modulert" strømforsyning

samsung super write master s223c <- dvd brenner

eg syntest det ser ganske ok ut, men er ikkje så oppdatert på pc for tida. Kunne trengt litt pin fra forum?

Lenke til kommentar

Både nytt og brukt er det et dårlig tilbud. Ta utgangpunkt i oppsettet her, putt litt mer penger i skjermkort, og du har billigere, bedre PC. Du må bygge, men du får alt nytt, og med Sandy Bridge.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...