Gå til innhold

Vurderer homeplug som alternativ til trådløst

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer dette som et alternativ til trådløst, har noen spørsmål som dere kanskje kan svare på.

1. Det ene uttaket består av fire stikkontakter, mener jeg leste et sted at man da ikke kan bruke resten av kontaktene, pga støy?

2. Ser at det er noen løsninger som har egen stikkontakt, f.eks denne Homeplug nr 1,blir jo en oppfølging til spm over, er dette kun for å kompensere for tapt kontakt?

3. Homeplug nr 2 virker praktisk, 3 port switch som feeder behovene på kontoret, samtidig som den kan settes opp trådløst, men kan denne settes opp i begge ender?, modemet står i stua, de to andre portene vil bli brukt til boxee og sonos bridge.

Takker for svar !

Mvh

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte selv å kjøpe den devolo pluggen du linker til, men jeg endte opp med å kjøpe d-link sin istedet pga tilbud! :)

Den fungerer helt utmerket på en 4er stikk-kontakt og jeg bruker alle de andre, så merker ikke til noe av denne støyen du egentlig skal merke! :)

Ytelsen er variert, men jeg ligger som regel på 180-199 mb/s i overføring, så nærmest maksimal teoretisk hastighet!

Den du linket til slutt er vel den jeg ville ha kjøpt nå, antageligvis kan du kjøpe en av de andre homeplug produktene til devolo og så koble den via den!

Så med routeren så kobler du opp den vanlige uten wlan muligheter og der du skal ha lan kobler du til den du linka sist, og plugger i og alt står godt til, så hadde jeg skulle kjøpt nå så hadde det antageligvis vært noe sånt som du linka til slutt, men en switch ordner jo alt uansett!

Når det kommer til hvorfor, er det ganske enkelt mye mer stabilt enn trådløst, ihvertfall i mitt tilfelle, så jeg har bare gode ord å si deg om powerline nettverk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...