Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål ang norovirus (omgangssyke)

13375k1133z

Anbefalte innlegg

Går bare rett på sak jeg.

Det har seg slik at i natt, rundt kl 03.00 følte kjæresten seg ganske dårlig. Magen romlet en del og hun var rimelig kvalm. Hun reiste seg derfor opp for å drikke litt brus, for å prøve å rape vekk kvalmen (dere kjenner sikkert dere igjen i å være veldig kvalm, og etter en rap, har kvalmen forsvunnet:)) dette gikk, men kvalmen kom tilbake etter en stund, hun drakk derfor igjen - rapte og kvalmen ble erstattet med mageknip. Magen begynte deretter å romle mer og hun kastet opp. Dette skjedde i rundt 03.30 tiden, hun følte seg bra inntil et par timer etter hun kastet opp første gang, da gjentok "syklusen" som nevnt over, og hun kastet opp igjen i ca 06.00 tiden.

Etter dette har hun følt seg fin, litt urolig mage naturligvis og litt svimmel (sikkert pga dehydrering).

Det første jeg tenkte på, var at hun hadde klart å få omgangssyke, men etter litt ettertanke, har jeg begynt å tvile litt.

Slik jeg kan huske omgangssyke er at det varer betydelig lengre, og jeg føler meg konstant UTROLIG dårlig, det har også vart betydelig lengre, gjerne 12 timer ++.

Hun personlig mener det er paien hun spiste i går kveld sin feil. Paien inneholdt 7 egg, skinke, sopp og ost. (egget var litt mykere konsistens en speilegg). (jeg spiste også paien, og føler meg helt fin, har hatt litt vondt i magen dog)...

Grunnen til jeg spør om dette, er at vi har tenkt å reise på hyttetur i morgen sammen med noen venner, og vi ønsker i liten grad å gamle. Jeg ønsker ikke å bli syk på hytten og hun har ikke lyst å smitte de andre naturligvis.

Er klar over at det er umulig å konkludere med noe, jeg ønsker bare å høre hva dere mener er mest sannsynlig det er: en mild mat"forgiftning" eller en ekstremt mild versjon av noroviruset?

Takker på forhånd for hjelp!

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mer ut som en mild matforgiftninh. En kamerat opplevde det samme etter en tur til utlandet - følte seg ganske uggen og svimmel i noen timer før han kastet opp på flyplassen. Etter dette føltehan seg bedre. Se ann formen, blir den bedre utover dagen burde det gå greit. Omgangssyken er litt mer heavy om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...