Gå til innhold

Jobb som styrmann offshore

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på å søke meg jobb som styrmann i offshore , men jeg har ikke noe erfaring fra offshore , jeg har ca 4 års erfaring fra dekk på andre båter , men har ikke reist offshore og har ikke vært styrmann før , så jeg lurte på om noen visste noe om hvilke oppgaver og rutiner man kommer borti om man skal reise som 1.styrmann eller 2.styrmann på feks supply, også interessant å høre om noen har vært på bøyelaster eller andre båter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg jobber på bøyelaster som elektriker.

Er du nettopp ferdig med styrmannskolen? Hva slags båter er "andre båter"?

Der jeg jobber har styrmenn for det meste noen få rutiner, fks sjekke sikkerhetsutstyr. Utenom dette er det forskjellig kontorarbeid, de har også ansvaret for gjengen som springer rundt på dekk. Noen av dem har 4 timers vakter, fks 8-12, da 08.00-12.00 om morgenen og 20.00 til 24.00 om kvelden, da sitter de på bro og gjør relativt lite, noe de sikkert er uenig i. :p

Lenke til kommentar

Takk for svar :) , jeg er ikke nettopp ferdig , har jobbet et år som matros/kadett på passasjerskip/cruiseskip , og mindre arbeidsfartøyer som har gått mye på kysten da , også litt innom fiskeri som førstereis.

Men jeg tenkte om man går selvstendige vakter som 2.styrmann , eller er man på vakt med en senioroffiser ?

Det hadde jo såfall vært greit i begynnelsen da :)

Ja bøyelasting virker faktisk veldig interessant nå i forhold til hva jeg hadde trodd før jeg meldte meg på tankermannkurs.

Endret av cooooopa
Lenke til kommentar

Det er ofte aleine, men det skjer jo ingenting når vi er koblet opp til bøyen alikavel. :p Ellers om der er mye trafikk/tilkobling/går til havn er det mye folk på bro.

Men du har utdanning som styrmann altså? Og er ferdig med kadett tiden? Om du ønsker å jobbe på bøyelaster, så kan du søke i rederiene Teekay og Knudsen!

Det jeg har hørt fra styrmenn jeg jobber med er at jobben til tider kan bli kjedelig fordi det skjer så lite til tider, men da er det vell en greit jobb for en som er ny som styrmann? :)

Lenke til kommentar

Jada det høres jo ganske greit ut det da :), ja har hele utdanningen og D3 sertifikat og får tankermannsertifikat i posten snart, så jeg kan seile som 2 styrmann og førstestyrmann, du vet ikke hvordan det er lønnsmessig i forhold til supply da ? :) har hørt det skal være ganske bra på bøyelaster da.

Men det er vel også litt forskjell på lønn der også mellom rederiene som driver med bøyelast :)

Endret av cooooopa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...