SkoMedHull Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hei. For øyeblikket jobber jeg med å lage en liste i excel. Listen viser testresultater, og skal via fargekoder enkelt vise hvem som har bestått testen, ikke bestått, og ikke deltatt. De to første punktene er enkle nok og de har jeg løst på følgende måte: Hvis verdien i cellen er større eller lik en gitt verdi blir feltet farget grønt. Hvis verdien i vellen er under den gitte verdien blir feltet farget rødt. Problemet oppstår når jeg skal prøve å kombinere dette med å farge felt blå hvis cellen inneholder en spesifik streng, f.eks "Ikke deltatt". Sistnevnte blir rett og slett ikke registert så vidt jeg kan forstå/blir overstyrt av de numeriske betingelsene over. Skriver jeg tekst i feltene blir de farget grønne. Bruker MS Office Excel 2003 Noen som har en mulig løsning på dette? Mvh Håkon Endret 10. januar 2011 av SkoMedHull Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Sett regelen som sier "Ikke deltatt" øverst når du setter opp reglene. Dette gjelder alle spesifikk verdier du vil sette inn. Det er den øverste reglen som gjelder om cellen trigger flere regler... Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Takk! Da var problemet løst! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå