sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 I høst fikk jeg mangen BSOD å tok det opp her å leverte til slutt inn pcen på verksted. Der skiftet dem hdd. Fikk den ikke tilbake før juleferien, å har så og si ikke brukt den før første skole dag. Altså for litt over en uke siden. Etter det har jeg fått noen BSOD. Har ikke peiling hva det kommer av. Så er det noen her som kan hjelpe? For jeg har ikke lyst å sende pcen inn, da jeg har bruk for den hver dag på skolen. Er 4 stk, har lagt alle i en winrar. Takker for all hjelp jeg kan få BSOD.rar Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 I høst fikk jeg mangen BSOD å tok det opp her å leverte til slutt inn pcen på verksted. Der skiftet dem hdd. Fikk den ikke tilbake før juleferien, å har så og si ikke brukt den før første skole dag. Altså for litt over en uke siden. Etter det har jeg fått noen BSOD. Har ikke peiling hva det kommer av. Så er det noen her som kan hjelpe? For jeg har ikke lyst å sende pcen inn, da jeg har bruk for den hver dag på skolen. Er 4 stk, har lagt alle i en winrar. Takker for all hjelp jeg kan få Ser den viser til PSHED.DLL, på alle BSODene du har fått. Prøv å kjør en filsjekk start -> kjør -> cmd (kjør som admin om du er på W7 eller Vista) -> sfc /scannow Oppdater drivere du har installert også Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Etter å kjørt CMD: Starter kontrollfasen for systemskanningen. Kontroll av 100% fullført. Windows Ressursbeskyttelse fant ingen integritetsovertredelser. Har du noen andre gode forslag? Drivere er oppdatert. Oppdaterte tilogmed BIOS i håp om det ga seg, men uten hell. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Prøv å avinstaller siste skjermdriver... Virker som det er en del rundt omkring (globalt) som har fått "uforklarlige" BSOD med nyeste (meg inkludert). i mitt tilfelle var det nVidia.. men verdt et forsøk uansett... husker du hvilke BSOD-melding du får ? Endret 10. januar 2011 av amunds Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Har lagt BSOD som vedlegg i første innlegg. Glemte å legge ved hvilken pc jeg har. Det er en ASUS N61Jv. Link: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=RZGwDN2NnWZ7NhbH Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Noen smarte hoder som er kommet innpå hw i løpet av kvelden som gidder å kikke her ? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Kjørte dumpene gjennom WhoCrashed. Her er resultatet: -------------------------------------------------------------------------------- Crash Dump Analysis -------------------------------------------------------------------------------- Crash dump directory: C:\Windows\Minidump Crash dumps are enabled on your computer. On Thu 1/6/2011 6:58:34 AM GMT your computer crashed crash dump file: C:\Windows\Minidump\010611-34819-01.dmp This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) Bugcheck code: 0xDA (0x504, 0xFFFFF6FC40015A50, 0xC, 0x2B4A) Error: SYSTEM_PTE_MISUSE file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe product: Microsoft® Windows® Operating System company: Microsoft Corporation description: NT Kernel & System Bug check description: This indicates that a page table entry (PTE) routine has been used in an improper way. There is a possibility this problem was caused by a virus or other malware. The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. On Mon 1/3/2011 11:05:40 AM GMT your computer crashed crash dump file: C:\Windows\Minidump\010311-29920-01.dmp This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) Bugcheck code: 0xF4 (0x3, 0xFFFFFA800BC11B30, 0xFFFFFA800BC11E10, 0xFFFFF800031825D0) Error: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe product: Microsoft® Windows® Operating System company: Microsoft Corporation description: NT Kernel & System Bug check description: This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. On Wed 12/29/2010 9:50:50 PM GMT your computer crashed crash dump file: C:\Windows\Minidump\122910-37299-01.dmp This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFA0003B7CFB0, 0x1, 0xFFFFF800030DEBBB, 0x7) Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe product: Microsoft® Windows® Operating System company: Microsoft Corporation description: NT Kernel & System Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced. This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. On Sat 12/25/2010 8:43:33 AM GMT your computer crashed crash dump file: C:\Windows\Minidump\122510-37502-01.dmp This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) Bugcheck code: 0x1A (0x5003, 0xFFFFF70001080000, 0x1398, 0x4355009) Error: MEMORY_MANAGEMENT file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe product: Microsoft® Windows® Operating System company: Microsoft Corporation description: NT Kernel & System Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. Det er kernel crash hver gang, men med forkjellig kode. Har du sjekket temperaturen på CPUen? (CoreTemp - http://www.alcpu.com/CoreTemp/) Sjekket RAMen? (MemTest86 - http://www.memtest.org/) Installerte du noe nytt før BSODene startet (hardware, software)? Driver-oppdateringer? Hvilken skjermdriver bruker du? EDIT: Kjørt full virus-scan? Endret 10. januar 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
amunds Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Lest på et eller anna windows-tech-forum at selvom Kernel får "skylden", så kan det være andre ting... Som f.eks driverproblematikk.. Jeg sier ikke det er tilfellet her - men bare en obs på kernel-feil... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) @ helsten2 Har sjekket alt. Tempraturen er normalt, kommer ikke over 65grader når jeg kjører prime95 (testet bare for kjekt) Installerte ikke nye driver, fikk bsod, installert nye drivere, fikk bsod. Har kjørt full virus scan. Eneste jeg ikke har kjørt er memtest86. Men får prøve det en av dagene som kommer. Er det at jeg bruker pcen daglig 7-10 timer(skulearbeid) så har ikke allverdens lust til å gjøre så mye at den ikke starter opp en gang. men skal kjøre en memtest ja Men folkens, bare kom med flere ideer til hva det kan være. Å den har allerede vore inne en gang på verksted, å der byttet dem hdd. Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S Endret 10. januar 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Prøv: WINknapp+R -> "cmd" -> "chkdsk /F" Må kanskje gjøres under oppstart, hvis det, trykk "y", så enter. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S Hvilken Windows versjon kjører du? Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon? Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 kan også legge til at jeg når jeg fikk bsod sist, så startet pcen seg på nytt, å da fikk jeg opp 2 valg sant. det ene var å kjøre sån reprasjonsgreier eller starte vanlig. Jeg valgt nr 1, reperer eller noe sånt. Å etter 3-4min, fikk jeg en BSOD. Rapporten til den finner jeg ikke igjen heller :/ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S Hvilken Windows versjon kjører du? Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon? Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode) Kjører Win7 64bit Fulgte med pcen. Har kjørt driver sweeper uten helle ang bsod. Men som sakt, så er det jo et intregrert intel skjermkort og et esktrernt eller hva jeg skal kalle det i pcen, et GT325M. Er denne pcen btw: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=RZGwDN2NnWZ7NhbH Du skjønner nok hva jeg mener når du ser hvilken pc det er Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S Hvilken Windows versjon kjører du? Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon? Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode) Kjører Win7 64bit Fulgte med pcen. Har kjørt driver sweeper uten helle ang bsod. Men som sakt, så er det jo et intregrert intel skjermkort og et esktrernt eller hva jeg skal kalle det i pcen, et GT325M. Er denne pcen btw: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=RZGwDN2NnWZ7NhbH Du skjønner nok hva jeg mener når du ser hvilken pc det er Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Prøv: WINknapp+R -> "cmd" -> "chkdsk /F" Må kanskje gjøres under oppstart, hvis det, trykk "y", så enter. Gjor det du sa, ingen feil. Nå kjører jeg memtest86. Hvor lamg tid tar det? For jeg trenger pcen i morgen tidlig Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Iflg ASUS linken du gav så skal du ha følgende skjermdrivere installert: Stemmer det? EDIT2: Du har ikke gått direkte inn på NVIDIAs sider og lastet ned drivere derfra? EDIT1: memtest86 kan ta noen timer, ja ... Endret 10. januar 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Det stemmer ja. Prøvde først med dem skjermkort driverene der, uten hell. Så gikk jeg innpå nvidia.com å lastet ned der, uten hell. Altså BSOD uansett. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hmm, .... Hadde en kompis med en laptop som fikk tilfeldige BSOD slik som du. Det viste seg å være feil skjerm-driver (lastet ned direkte fra produsent av skjermkortet istedetfor produsenten av laptopen). Det blir litt gjetting fra min side, men jeg foreslår følgende: 1. Last ned korrekte drivere fra ASUS hjemmeside (Win7 64-bit) 2. Uninstall nåværende drivere (device manager og Programs and Features i Control Panel hvis nødvending) 3. Reboot i safe-mode og kjør driver sweeper 4. Reboot og installer driverne du lastet ned i punkt 1 5. Reboot (for sikkerhets skyld) Hvis dette ikke går, så kan du evt. prøve en full reinstallasjon av Windows (med formatering) - hvis det lar seg gjøre. Hvis heller ikke det går - så håper jeg garantien gjelder enda ... Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Du kan jo formatere, ikke gøy, men kan løse problem med mindre hardware-relatert. Endret 10. januar 2011 av Jevrio Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Garantien er ingen problem. Kjøpte laptopen i høst Men satser på at det er skjermkort driveren. Skal prøve formatering viss det ikke hjelper med driverene. Hjelper ingenting av det oppforbi, sender jeg pcen inn på verksted igjen. Men takker for all hjelp til nå. Holder på med memtest86 nå. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Garantien er ingen problem. Kjøpte laptopen i høst Men satser på at det er skjermkort driveren. Skal prøve formatering viss det ikke hjelper med driverene. Hjelper ingenting av det oppforbi, sender jeg pcen inn på verksted igjen. Men takker for all hjelp til nå. Holder på med memtest86 nå. Hvis denne kom "ferdig" med OS og alt ville jeg sendt den inn før jeg formaterte... Ting skal jo være i orden! Har du hatt disse problemene helt fra den var ny, før du gjorde noe som helst ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå