:utakt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Jeg har sett etter ny pc i en liten evighet (beslutningsvegring?), og har sett litt ekstra på disse to: Acer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610599 Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610145 Skjermstørrelse 14" er bevisst. Det er litt forskjeller på disse to - hvem av de gir den beste pakken? Jeg skal bruke maskinen til kun basic ting (nettsurfing, musikk, Office), men syns det er greit å ha noe som kan vare en stund. Min nåværende pc er fra 2004 og gjør i grunn jobben greit, men den detter fra hverandre. Ser ut som det er ganske greit tilbud på Acer'n akkurat nå..hmm.. Endret 10. januar 2011 av JLa Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Hei, Hva er SB og hvorfor skal jeg vente? Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) SB= SandyBridge, som er de nye prossesorne fra Intel. quote fra Bl4cKnD: Selv ville jeg ikke vurdert en ny laptop i dag som ikke kommer med SB. For de som lurer på hvor mye det har å si, har Anandtech en god artikkel om saken. Mye bedre ytelse, og mye bedre batteritid, særlig for quad-core prosessorer, og alle kommer med integrert grafikk, så potensielt kan vi få 8 timer batteritid på en quad core med god dedikert grafikk dersom maskina har mulighet til å bytte mellom dedikert og integrert grafikkkort. Endret 10. januar 2011 av Marulven Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Skjønner. Snakker vi mye forskjell prismessig? Vet ikke helt hvor mye jeg skal legge i dette, i og med at maskinen strengt tatt ikke skal brukes til all verden. Alltid morsomt å ha det nyeste og beste, men det blir en kost/nytte-vurdering i det her også. Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Prisene vil jeg ikke tørre å gjette på, men de billigste må da bli til å leve med vil jeg tro. Bare tiden vil vise Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Men for å gå tilbake til åpningsinnlegget, jeg håper fremdeles noen kan skrive litt om hvilken av de to som gir mest valuta for pengene. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Ingen hjelp å få? Prosessor (i5 vs i7), grafikkort, generell kvalitet Acer vs Asus..? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Min erfaring som pc tekniker er. Hold deg unna Acer. Kvalitet = Asus, Lenovo, Toshiba. Endret 16. januar 2011 av maximus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå