nortridge Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei. Jeg har to spørsmål ang. RAID 0, men generelle tips settes alltids pris på. Hovedgrunnen til at jeg velger RAID 0 er selvfølgelig ytelse. Denne ytelsen er jeg avhengig av i spill. Jeg sjekket nå ett av mine spill jeg spiller mest, og det spillet består av 90598 filer fordelt på 16GB. Matte er ikke mitt sterkeste kort, men i mitt regnestykket, så skal snittet på filene ha en størrelse på ca 0,177MB. Hva slags Strip Size vil det være fornuftig å velge her? Det er de små filene, som det også er flest av, jeg vil skal lastes inn hurtig. RAID 0 kontra en SSD, Vil det være en "no-brainer" å velge SSD for mitt behov? Har litt på følelse av at det vil være det, men på en annen side så vil en oppgradering til RAID 0 for meg være gratis. Jeg ser for meg et oppsett med to disker på 500GB, 7200rpm. Dette skal også være system-disken(e). Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Min erfaring sier SSD. Kjappere både på små og store filer, og særlig oppstart av OS og programmer. Samt ingen støy eller varme. Så hvis du har råd, så gå for ssd og bruk de vanlige diskene som lagring til filmer osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå