konduktans Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har fått tak i et HK, nærmere bestemt et Abit IC7-MAX3. Iflg tidligere eier fungerte det tidligere, men det har vært i en koffert som ble sendt med fly, så det er mulig at det er dødt. Jeg har prøvd følgende komponenter: To forskjellige P4-prosessorer på hhv 2,4 og 2,66 GHz. To forskj. minnebrikker på 512MB To forskjellige skjermkort Når jeg prøver å boote opp uten annet enn GPU, RAM og CPU koblet til, starter maskinen opp, vifter og lys er i gang, men jeg får ikke bilde, og jeg kommer derfor ikke inn i bios. Prosessoren blir varm, så den lever. Begge minnebrikkene jeg har testet, fungere supert i en annen PC. Kortene har jeg ikke testet i andre maskiner. Det kortet som står i nå har både DVI og VGA, men det er ikke bilde på noen av dem. Når maskinen starter, så lyser begge diodene på HK(pwr connected og ON). I blant slår maskinen seg av etter 5-10 sekunder, i blant går den i 10-20 sek før den slår seg av, og i blant slår den seg ikke av. Det kommer ikke bilde uansett. Link til manual, hvis det er interessant(direktelink til nedlasning av PDF i ZIP-fil) http://file.abit.com.tw/pub/download/manual/english/ic7-max3.zip Er forøvrig ikke 100% sikker på at noen av prosessorene fungerer. Veit at den ene er mer eller mindre defekt, og den andre har jeg ikke testet. Har også en siste prosessor, men den har veldig mange bøyde pinner. Eller for å være helt korrekt: HADDE mange bøyde pinner. Jeg klarte faktisk å rette dem opp! Og det var ikke en eller to pins. Det var ihvertfall 20-30. KICKASS. Den funka dog ikke... Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 har du gjort en CMOS reset på den? og bruker du riktig type ram? hadde vært fint med navn og spesifikasjoner på de andre komponentene du bruker Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Fant ut at det var kabinettviftene som gjorde at den ikke boota. Kabinettviftene i kabinettet mitt som har blitt brukt maks 10 timer. Huff. Starter opp ubuntu live CD as we speak EDIT: Det sitter en P4 på 2,6 GHz i den nå. Hvis jeg klokker den til 3 GHz, og setter i 4x512 MB RAM og et 64 MB skjermkort, snakker vi 720p da? Endret 10. januar 2011 av conflict Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå