Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

glemt passord på en bærbar acer

Anbefalte innlegg

Heisann.

En veninne av meg har en bærbar acer sak med som hun har glemt passordet på(eller noen har tullet på fest og endret det) og spurte om jeg kunne hjelpe hvorpå jeg har sagt at jeg kan gjøre så godt jeg kan.

Man kommer jo selvfølgelig ikke lengre en innloggingsvinduet, samme sak med reparer o.l. når man trykker f8 når man starter opp og da lurer jeg på om det finnes en måte å ordne dette på uten å ta ut HDD og formatere den (vil egentlig ikke skru på en bærbar da jeg har 0 peiling på innsiden av disse).

Hun sier det ikke var med noe cder o.l. ved kjøp som inneholdt windows så regner med at det er en egen partisjon på HDD med dette på.

Garantien har gått ut på saken og vi bor i utlandet begge to så derfor blir egentlig en innsending av dataen nærmest like dyrt som å kjøpe en ny og når man er student så har man ikke penger til slikt.

noen som har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

En veninne av meg har en bærbar acer sak med som hun har glemt passordet på(eller noen har tullet på fest og endret det) og spurte om jeg kunne hjelpe hvorpå jeg har sagt at jeg kan gjøre så godt jeg kan.

Man kommer jo selvfølgelig ikke lengre en innloggingsvinduet, samme sak med reparer o.l. når man trykker f8 når man starter opp og da lurer jeg på om det finnes en måte å ordne dette på uten å ta ut HDD og formatere den (vil egentlig ikke skru på en bærbar da jeg har 0 peiling på innsiden av disse).

Hun sier det ikke var med noe cder o.l. ved kjøp som inneholdt windows så regner med at det er en egen partisjon på HDD med dette på.

Garantien har gått ut på saken og vi bor i utlandet begge to så derfor blir egentlig en innsending av dataen nærmest like dyrt som å kjøpe en ny og når man er student så har man ikke penger til slikt.

noen som har en løsning på problemet?

Vel, det finnes mange programmer til å cracke passord. Men det letteste er å Nullstille windows. Det kan hun gjøre bare ved å reboote laptopen..derreter holde inne "ALT" imens du trykker på F10.

Da vil du få kunne gjøre PCen til Fabrikkstandard

Noreply,

(14år)

Lenke til kommentar

det står win vista på en slik teipbit sammen med prosessor og skjermkort klistremerke (nede ved tastaturet der du vet)

men det ser ut som win 7 ved oppstart, nå har jeg aldri sett en maskin med vista (hoppet bare over vista i det hele tatt jeg og alle jeg kjenner) men ser de like ut ved oppstart så er det nok vista som er originalt.

edit: win7 ultimate står det selvfølgelig:P

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

ALT spamm f10 funker ikke.

HDD recovery validation failed står det

Er det mye dokumenter på maskinen, isåfall vil jeg ikke si en reinstall er veien å gå, men om det ikke er noen personlige filer på den så er jo reinstall en mulighet.

Ville nok personlig gått for å fjerne passordet.

Hva slags windows er det på den.

for å få til en reinstall er det bare å sette inn en win cd/usb og kjøre i vei.

man må ikke ha passordet for å få til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...