Gå til innhold

Verden; 100 år fram i tid.

100 år fram i tid  

26 stemmer

1. 1. Er vi her på jorda om 100 år?

• Ja
    • Nei
      0
    • Ja og nei, vi har flyttet oss videre i solsystemet

Anbefalte innlegg

Alle sammen. Har ikke funnet en tråd som ligner den jeg nå oppretter. Poenget med tråden er som emnetittelen framlegger; Hvordan tror du/dere verden ser ut 100 år fram i tid? Jeg kommer nå med noen forslag til emner for diskusjon; Har vi blitt totalt utslettet? Er verden en hele krigssone? Lever vi i ett topp moderne samfunn der flere av verdens problemer er løst? Har vi forflyttet oss til ett annet sted i verdensrommet? Har Jordas populasjon økt(kraftig) eller sunket(kraftig)? Har vi blitt avlagt en visitt fra det ytre rom og hva kan utfallet av noe slikt være? Vil vi få svar på signalet vi sendte ut i verdensrommet, og hvis, er dette et vennlig eller fiendtlig svar?

Det som påvirket meg til å lage denne tråden er fra nysgjerrigheten om hvordan verden blir i framtida med vår utvikling (som er utrolig rask, bare se fra 1900-tallet fram til idag), men jeg har også spilt spill som Fallout der verden har gjennomgått en komplett katastrofe der alle nasjonene har avfyrt alt de har av atomvåpen, og hvordan anarki herjer i landet. Jeg har også inspirasjon fra et spill som heter Half Life, der et forskningsprosjekt fikk et fatalt utfall, der en portal til en annen dimensjon(?) ble åpnet og "romvesener" kom igjennom portalen, etterfulgt av romvesener som var på jakt etter de romvesene som kom først (ja, litt komplisert :) ).

Jeg har også sett og tenkt over serien "Battlestar Galactica" og etterfølgeren "Caprica". Hovedpoenget i "Battlestar Galactica" er at menneskene har klart å lage roboter som har begynt å tenke selv, og gjør opprør. Dermed blir menneskene utslettet av robotene, eller "Cylons" som de blir kalt. Ett fåtall slipper unna og blir jaktet på av robotene. Dermed søker de overlevende etter et nytt sted å leve, men klarer de å slippe unna "barna av menneskeheten"? hehe. :)

Det er ikke slik at jeg er avhengig av spill og er paranoid av den grunn. Det har bare satt meg i tenkemodus. Kan virkelig noe av dette være en mulig framtid, eller er alle de fiksjonelle historiene helt på trynet?

Så, hva tror DU om samfunnet og vår verden i framtida? Hvordan ser den ut og hvilke konsekvenser får vår utvikling med utgangspunkt fra og med idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 år er ikke nok til å forlate Jorden (altså, sette opp permanente, selvstendige bosetninger utenfor Jorden. Om det er i form av et romskip på veg ut av solsystemet eller på Mars, Jupiters måner, osv.), spesielt når de som er lengst fremme i romutforskning nå, ikke ønsker å investere i det lenger.

Tviler også sterkt på at vi vil finne, langt mindre møte på, romvesener. Det er ganske sikkert mer liv der ute, men det er langt mer tomrom enn noe annet. Det er mulig vi vil klare å oppdage/definere områder hvor det er gode muligheter for liv i løpet av denne tiden.

Om 100 år så er det sannsynlig at vi har gått tom for olje, så om ikke utviklingen av alternativ energi har skutt fart, vil vi ha en enorm energikrise. Evt. produsere svært mye radioaktivt avfall fra et stort antall nye fisjonskraftverk.

Hvis det som blir sagt om Global Oppvarming stemmer, så vil mye av dagens land ligge under vann pga. økt havnivå. Mens andre områder vil lide flere skogbranner o.l. pga. økte temperaturer og tørrere klima. Ørkner blir større. Dette vil resultere i massedød og/eller massive flyktningstrømmer til de områdene som er mindre påvirket.

Men kanskje vi klarer å produsere maskiner som kan reverse eller kontrollere klimaendringene (ved å fjerne klimagasser fra atmosfæren mer effektivt enn trær osv.). Kanskje vi fyller Sahara med solpanel, og kan forsyne Afrika, Europa og store deler av Asia med ren energi.

Kanskje vi har kurert aldringsprosessen, og kan enkelt oppdage og bekjempe sykdommer som kreft i god tid. Kanskje vi kan gi alle blinde synet tilbake, døve hørselen tilbake, lamme bevegelsen tilbake (f.eks. som nevnt over. Dvs. her, det var et mellomrom for mye). Mye av dette vil nok fortsatt være forbeholdt deler av verden som vil være langt rikere enn andre deler av verden.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Om hundre år (eller lenge før) så er vi internasjonalisert. Det finnes ingen nasjoner i Europa (Kun EU,FN osv), ingen tilhørighet og dette vil føre til store borgerkriger om ikke en verdenskrig. Om dette ikke skjer, så vil vi leve under en total makt som kontrollerer hver eneste bevegelse man foretar seg.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vi kommer til å være her, men om det har blitt utviklet teknologi som gjør det mulig og reise til mars regelmessig er ikke usannsynlig.

Romturisme er og sikkert billigere, og mer tilgjengelig for folk, tror det er bra at private begynner med dette.

Men for alt jeg vet, mye kan gå til helvete, og menneskerasen vil gå på en kraftig smell. Heller ikke helt usannsynlig.

Uansett, teknologi styrer det meste, og teknologien må bli bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...