Gå til innhold

oppgradere PC, men med hvor mye?

Anbefalte innlegg

eihei!

Etter å ha handlet en del nyere spill på Steams julesalg, har jeg funnet ut at jeg vil oppgradere PCen min for å kunne spille mer på den.

I dag ser den slik ut:

• CPU: Intel Core 2 Quad 8200 775-socket

• RAM: 4 gb DDR2-litt usikker på Mhz, kan finne ut hvis det trengs

• Hovedkort: ASUS P5Q-VM

• Grafikkort: Radeon HD 5870

SSD i posten snart :D

tenker Hovedkortet er noe av det som trekker ned mest??. Da jeg gjerne vil beholde prosessoren, begrenser utvalget av nye hovedkort seg ganske betraktelig. Hovedkortet jeg vurderer er dette. Med dette kan jeg bruke både den gamle prosessoren og RAMen.

Men så lurer jeg på noen ting.

• Vil dette være en god rigg etterpå?

• Er Q8200 en prosessor å regne med til spill?

• Er det å "slå en død hest" og oppgradere på 775-sokkelen mtp at jeg ved neste oppgradering er tvunget til å bytte ut hovedkort, RAM og prosessor igjen?

• Er det noe poeng å velge et hovedkort som støtter DDR3-minne, og dermed også oppgradere dette? Vil det gi en betydelig ytelsesforbedring?

sliter med dårlige loadingtimes ved loading av maps på MW2, hva burde jeg investere i?

Mange spørsmål, men håper likevel noen tar seg tid til å svare :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror løsningen på dine frustrasjoner er i posten snart. :)

Det er ingen vits å oppgradere hovedkort uten å oppgradere både hovedkort, prosessor og ram i samme slengen. Det du har fra før er også rimelig bra, men du kan jo alltids tyne prosessoren litt. Jeg tipper 3,0 GHz er godt innen rekkevidde med en god luftkjøler. Derfra må du nok ut med rundt 3500 kr for å få noe som yter omtrent likt på original hastighet. (CPU + ram + HK). Det mener jeg koster mer enn det smaker selv om du kan overklokke det nye utstyret ganske bra.

SSDen vil nok bedre lastetidene i kart til MW2 ganske betraktelig.

Lenke til kommentar

Hadde det vært overskriften hadde jeg ikke brydd meg. Men når det faktisk er jeg som har skrevet 70% av innlegget han har postet, mener jeg det blir litt feil. Joda, smiger er greit nok, men når det er to tråder med så like navn, vil jeg tro den ene overskygger den andre mtp svar. Jeg skrev posten for å få svar på det jeg lurte på, og at han nå har tatt min tekst og gjort den til "sin egen", vil føre til at eventuelle svarere bare vil svare på en av dem, og det er som regel den ferskeste av dem.

Litt irritert, men jeg overlever.

Lenke til kommentar

Jeg tror løsningen på dine frustrasjoner er i posten snart. :)

Det er ingen vits å oppgradere hovedkort uten å oppgradere både hovedkort, prosessor og ram i samme slengen. Det du har fra før er også rimelig bra, men du kan jo alltids tyne prosessoren litt. Jeg tipper 3,0 GHz er godt innen rekkevidde med en god luftkjøler. Derfra må du nok ut med rundt 3500 kr for å få noe som yter omtrent likt på original hastighet. (CPU + ram + HK). Det mener jeg koster mer enn det smaker selv om du kan overklokke det nye utstyret ganske bra.

SSDen vil nok bedre lastetidene i kart til MW2 ganske betraktelig.

Hei :)

du sier vel noe der ang. SSD :D

btw, har overklokket til 3 Ghz allerede, kun ved å endre på FSB, tør ikke røre noe annet :)

har vurdert å kjøpe den nye sandy bridge i7 2600k, og det nye Asus P8P67 PRO fra komplett, men da trenger jeg RAM også, som til sammen blir endel penger, hva tror folk jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
hva tror folk jeg burde gjøre?

Sett pengene på en sparekonto merket "ny PC 2012". Der gjør de seg best til du faktisk inntil videre. Forslaget i innlegget over her koster etter min mening mer enn det smaker med tanke på at du har en bra PC fra før (når SSDen kommer). Det er ikke nok å hente til at jeg vil anbefale noe kjøp i den prisklassen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...