Gitaristen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Flytta inn i en ny leilighet, der er det ikke kabeltilkobling. Så jeg tenkte jo over å kjøpe en trådløs, med usb eller noe sånt. Men så hørte jeg at jeg kunne bruke en ruter som jeg har fra før, å ha den ved pc'n og koble til internett med den? Altså til den andre ruteren i huset. Altså bruke ruteren her, som en "receiver". Eller hva det er. Har å velge mellom: D-link DI-525 D-link DIR-635 Noen som har noe erfaring? hvordan jeg gjør det? Takker for raske svar! Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ut ifra det jeg har sett så fungerer ikke de ruterene i "bridge mode" ( rett meg hvis jeg tar feil). Jeg bruker da en linksys wrt54G med en modifisert Firmware kalt DDWRT. For å da få internett tilkobling til din pc må du ta bruke en helt vanlig lan kabel fra ruteren til pcen din. I bridge mode kobles rett og slett begge ruterene med hverandre trådløst og fungere som to trådløse aksesspunkt med samme SSID, og mulighet får å få internett gjennom lan portene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Denne vil virke som klient: http://www.amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=3469205&WebSiteMapNodeID=1000001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå