Gå til innhold

Bytte: fra 40D til 7D

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i kontakt med en som er ute etter å bytte sin 7D mot en 40D.

Kameraet hans er kjøpt i Hong-Kong og har ca 3500 eksponeringer.(ergo ingen garanti)

Jeg fyrte avgårde en mail. Han ville ha 4800 i mellomlegg, jeg synes dette var litt mye og foreslo 4000.

Dersom vi anslår verdien av 40D'n min til ca 3000 kroner + mellomlegget ender vi på 7000 kroner noe som er ca 75% av nypris(9500).

Jeg hadde egentlig ingen planer om å oppgradere, men det er jo noen ting jeg savner på 40D'n da.

- Bedre LCD skjerm

- Mindre ISO støy på høye verdier (dette er ganske viktig siden jeg ikke har noen objektiver med IS)

- Større/lysere søker

- Lens micro adusjt

- AF revolusjon (selv om jeg er tåelig fornøyd med den på 40D, jager litt i mørke situasjoner)

- 8fps (ikke noe vesentlig forbedring fra 6,5)

- Video (uvesentlig, men kjekt å ha?)

Står mellom dette og et bedre stativ enn det jeg har. Om jeg har behov for et bedre kamera? tja, sikkert ikke.

Noen som har noen velmente råd?

Endret av to88he
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et velment råd, du trenger ikke stativ da du kan kjøre opp iso'en i 7D :p

Du trenger alltid stativ... Ja du kan kjøre opp ISO, men er det mørkt, så er det mørkt. Med mindre du har en D3s. :]

Joa,man kan jo alltid sette fyr på D3s'en for og få bedre lys til å fotografere i :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Et velment råd, du trenger ikke stativ da du kan kjøre opp iso'en i 7D :p

Du trenger alltid stativ... Ja du kan kjøre opp ISO, men er det mørkt, så er det mørkt. Med mindre du har en D3s. :]

Joa,man kan jo alltid sette fyr på D3s'en for og få bedre lys til å fotografere i :)

Litt av en moroklump du Nautica:)

Jeg har stativ, men er av typen billig. Jeg heller kanskje litt mer mot et nytt stativ kontra kamera nå.

Manfrotto 055xprb + manfrotto 488rc2

Lenke til kommentar

Jeg ville styrt unna dersom det ikke har norsk garanti. Det er alltid en sjanse for at kamerahus kan svikte i løpet av de første 5 årene, og uten garanti/reklamasjonsmuligheter kan det kjapt bli en kostbar affære.

Det er enkelte seriøse fotobutikker som tar brukte kamera/fotoutstyr i innbytte (ihvertfall her i Stavanger), og du har og privatmarkedet du kan selge 40D'n i. Hva et 40D er verdt er vanskelig å vite, men rundt 2.500,- kanskje. Det er jo noen år nå. Muligens er det bedre å beholde det som et hus nr 2?

Tor

Lenke til kommentar

Jeg har stativ, men er av typen billig. Jeg heller kanskje litt mer mot et nytt stativ kontra kamera nå.

Manfrotto 055xprb + manfrotto 488rc2

Så lenge du ikke savner noe,er det vel ingen grunn til å bytte kamera.

Venter du et års tid til vil du nok få omtrent det samme for 40D'en men 7D vil bli billigere.

Selvtilfredsheten ved å kjøpe noe nytt er oppskrytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...