Gå til innhold

Regler for å ta betalt av småjobber.

Anbefalte innlegg

Fikk en mail fra kasserer for et idrettslag jeg gjorde en liten jobb for at han måtte ha org.nr eller skattekort for å kunne betale meg for jobben. Det er snakk om en samlet arbeidsinnsats for 6000 kr. Jeg har ikke enkeltpersonsforetak og ønsker ikke å opprette et bare for dette. Det er heller ikke snakk om flere typer jobber som denne.

Hva er reglene for små ad-hoc oppdrag som dette? Finnes det en øvre grense for hvor mye man kan tjene et sted uten å måtte skatte for det? Som sagt så var det bare dette ene oppdraget og har ikke tenkt å gjøre buisiness av det.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det en nedre grense for hvor mye man kan tjene et sted uten å måtte skatte for det?

Den øvre (ikke nedre...) grensa for hvor mye man kan tjene fra en enkelt arbeidsgiver (bedrift) er 1000 kr. Om arbeidsgiveren er en privatperson er det 4000kr.

Jeg har ikke enkeltpersonsforetak og ønsker ikke å opprette et bare for dette. Det er heller ikke snakk om flere typer jobber som denne.

Foretak trenger du da heller ikke. Du leverer del 2 av skattekortet (den det står "biarbeidsgiver" på) og får det tilbake etterpå, med påskrift om hvor mye skatt som er trukket, samt en lønns- og trekkoppgave senest i januar 2012.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...