Gå til innhold

Ute etter en skikkelig stil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kan det jo være lurt å begynne. Jeg er også rimelig sikker på at det finnes flere nogen lunde like emner, så hvis du benytter deg av søkefunksjonen, er jeg helt sikker på at du finner noen liknende tråder å lære av. : ) Legg også gjerne ved noen bilder av sånn ca hvilken stil du ønsker, det kan gjøre oppgaven litt lettere...

Ah, nå fant jeg emnet; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228719&st=0

Lenke til kommentar

Jeg fikk et veldig bra svar av thrice når jeg spurte om hjelp. Det fikk meg godt i gang med å endre klesstilen. Etter det så vil jeg bare si at det tar tid, men etter hvert så kommer det seg. Jeg har fortsatt langt igjen, men det er helt klart mye bedre nå enn det var før jeg startet. Mye takket være god hjelp fra forumet. Lykke til! :)

Heisann. Hyggelig at du gir oss en sjanse til å hjelpe deg litt med stilen din.

Aller først vil jeg gjerne gi deg et par tips jeg aldri husker på selv.

1 Vær klar over hva du skal ha, og vær konsekvent på det.

2 Plagg du kjøper burde kunne matches til mange plagg i en garderobe.

3 Passform er det viktigste, uansett.

4 Er du i tvil, dropp det. Det er ikke værre enn å henge av noe til slutten av dagen og komme tilbake hvis du er sikker på at det er det du vil ha.

5 Hvis du vil utvikle deg må du eksperimentere. Her er vi rede til å gi kritikk på det du kommer med under anonyme omgivelser, og hvis du er heldig er kritikken konstruktiv også :p

Nå vet ikke vi hva som er i klesskapet ditt, så vi kan jo ta utganspunkt i alt annet enn undertøy og sokker. Utover det kan man dele opp investeringen i tre deler. Basis - høst/vinter - vår/sommer.

Basisplagg vil danne fundamentet i garderoben din, og de fleste plaggene vil kunne brukes hele året. Plagg:

-Ensfargede v-hals t-skjorter:

H&M har noen veldig gode i organisk bomull til 79,90,- som kommer til å passe kroppsfasongen din veldig bra. Fokuser på hvite, sorte og blå i første omgang. Hvis du vil ha noe mer avslappet er jeg glad i Vailent t-skjortene på Carlings for 199,- De pleier å være ensfargede med en lomme på brystet.

Skjorter:

1 hvit penskjorte

1 lyseblå penskjorte

Det er veldig greit å investere litt i skjorter. Billige blir fort stygge i kragen, noe som synes veldig lett. en del her inne bruker tailorstore.no Ellers har House of Singles visstnok slimme skjorter til en billig penge. Skjortemerket heter Duke(s) hvis jeg ikke husker feil.

V-halsgensere:

Sort og navy er praktiske i første omgang. Men jeg har veldig sansen for en mørkegrønn fra PRL jeg har også. Du finner v-halser i de fleste klesforretninger. Men jeg ville muligens handlet på ralphlauren.com når de har salg. Du får en veldig god pris og mye for pengene.

Jeans:

I økonomiklassen blir Cheap Monday skrytt opp i skyene for "bang for the buck". Ellers er det anbefalt å skaffe seg et par rådenim jeans. Acne Max Raw(ord.pris 1200,- tror jeg) er veldig populært her inne, men du finner også fra Nudie, Dior Homme, Wrangler osv.

Chinos

I første omgang pleier folk vanligvis å gå for et par i khaki. Her er det vanskelig å anbefale noe konkret, men tatt i betraktning at du er såpass tynn ville jeg muligens sett på noen fra Velour(volt), NN.07 og Hansen & Jacob. Det er sikkert noen som har den kroppsfasongen her som kan svare bedre på det enn meg. Etter khaki pleier navy å være en sikker vei å gå før man kjører på med litt mer "knæsje" farger.

Ulike tøybukser

1 Grå bomullsbukse. Kan brukes med skjorter, gensere og navy blazer.

Blazer.

1 navy i første omgang. Den kan lett matches til alt du kan tenke deg, og brukes i mange ulike anledninger.

Gensere (høst/vinter)

1 tykk ullgenser. Jeg liker de i grå, siden de er lett å matche med mange farger.

1 half-zip. Jeg foretrekker navy selv, siden fargen passer til hele året.

Yttertøy(høst/vinter):

1 god høstjakke. Jeg bestilte faktisk Barbour Liddesdale i kveld fra Country Attire. Barbour er kjent for veldig god kvalitet på ytterjakkene sine.

1 vinterjakke. Til deg vil jeg anbefale en peacoat/losjakke.

1 god regnfrakk. Gjerne en mac eller trench. Men høyden og alder tatt i betraktning kan den ikke gå lengre enn til midt på lårene!

Skjerf som matcher losjakken. Det er ikke alle som er like godt beskyttet i halsen som man skulle ønske. Jeg liker også å bruke skjerf med en tykk ullgenser istedenfor jakke en gang i blant når temperaturen synker ned mot 0.

Høst- og vintersko

1 par gode boots til midtvinters.

1 par sko til høsten. Er selv på utkikk etter et par Clarks desert boots.

Hvis det er noe annet du lurer på, eller om jeg bommet på hva du er ute etter så er det bare å spørre!

Kan tipse om denne boken som Henrik C tipset meg om igjen. Kan se for meg at det kan bli mye god inspirasjon herfra. Bestilte fra amazon.com

take-ivy-2.jpg

Link til tråden min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1250685

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Hvis du vil kle deg som de på bilde, tar du deg en tur på G-star.

Ellers så er Will Smith som oftest sett i dress, vneck og forskjellige skjorter. Er det den stilen du er ute etter, så vil du finne mye av det her på forumet.

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Jeans: Mørke jeans er alltid en vinner, spesielt rådongeri (uvasket dongeri). Acne produserer jeans av god kvalitet. Lyse, opprevne jeans burde du holde deg langt unna. Hvorfor liker du ikke chinos forresten? Det er jo et herlig plagg!

Skjorter: Mindre t-skjorte og mer skjorte. Store ruter f.eks. er fint om du liker streetwear. Ellers button-down i oxford. Kan anbefale både Tailorstore.no og ModernTailor.com.

Cardigans, v-hals og crew necks: Marineblå, grå er fine basisfarger. Gensere fra Ralph Lauren er generelt av god kvalitet.

Yttertøy: Losjakke (navy, sort, grå), trench (navy, sort, beige)

Sko: Har null snøring på streetwear-sko, men ville uansett investert i f.eks. et par loafers, mokasiner eller seilersko til sommeren. Plims er jo fint (regner med du bruker det en del siden du liker hvite sko), men prøv å variér litt. Høst/vår kan du vurdere desert boots, vintersko kan være chelsea boots. Brunt er en flott farge å starte med når det kommer til sko.

Ellers: Hvite tennissokker brennes, flashy logoer unngåes. Passform er første bud - alltid. Ikke gå ikke klær du ikke føler deg komfortabel i; det er lite som er verre enn å se folk som ser utilpasse ut. Det betyr dog ikke at du ikke burde utfordre deg selv litt.

Angående de siste bildene du postet:

Blazer + t-skjorte = fail. Blazer skal kun henge over ei skjorte, eventuelt med en genser eller cardigan over. Å dra opp ermene på en blazer er heller ikke pent.

Hvite sneakers kommer aldri inn i huset her, men vet ikke hvilken status det har i streetwearverden.

Dobbeltspente cardigans ser i mine øyne dumt ut, men dobbeltspente blazere derimot er visst smålig på vei inn igjen.

Hvite rammer på solbriller er for øvrig ganske harry, ihvertfall de på første bildet.

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan gi et enkelt forslag.. Jeg er helt frelst av farger... Skinnyjeans og flanellskjorter! Ser bra ut, og det er kult om du matcher farger. Det får meg til å se mye større ut egentlig.. Har f.eks. lilla skinnyjeans, En stor t-skjorte (litt lengde) uten alt for mye dilldall på. Bare litt tekst for min del, og en matchende flanellskjorte, eller du kan ha forskjellige farger, men veldig knæsje farger. Det synes nå jeg er kult, og får maaasse tilbakemeldinger over hvor kul stil jeg har.

Men det skal nå sies at det ikke passer for absolutt alle! Jeg er skate/twintip-typen, er glad i farger og liker og skille meg ut litt.

Noe annet som også er kult, er hullete jeans som henger bittelitt nedpå rumpa. Ikke vis hele liksom, men ikke gas for all del! Så en langermet t-skjorte.. Eller.. Langermet overdel. Flanellskjorter passer også bra..

Du risikerer å få mange flere blikk med farger, har nå jeg opplevd. Gi folk litt "eyecandy".

Mine skinnyjeans er ikke for trange btw.. Litt å gå på, men en del mindre enn vanlige jeans. Ene skinnyjeansen jeg fant i Italia er som å gå med joggebukse.. Er så stretchy..

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

Farger er greit det, men det er viktigere å ha basisfarger først. Navy, beige og grå er fine basisfarger, så kan man heller bygge ut paletten etterhvert. Og en annen ting: T-skjorter har ingenting å gjøre under en skjorte. Det er selvfølgelig greit som et ekstra lag på vinteren om kraven på t-skjorten er dyp og den ikke synes.

Lenke til kommentar

Om t-skjorter... For min stil ("jibbestil") så liker jeg ting litt baggy, så jeg liker å ha en stor t-skjorte. I og med at jeg liker å gå med flanellskjorter åpne, så er det også en fordel, hehe. Jeg knepper aldri opp helt. Har gjerne 2-3 knapper åpne, eller har den åpen om det ikke er for kaldt. Men er smak og behag forsåvidt

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...