Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger hjelp til valg av bilstereo!.

J.I.Y

Anbefalte innlegg

hei!

først og fremst vil jeg bare si at jeg ikke har så mye peiling på bilstereo :p

og derfor spør jeg dere!

jeg har en primera p11, og vil ordne litt bedre anlegg en hva som står i nå!

anlegget som står i nå fulgte med bilen, mener det er alpine D eller E klasse. en 12" sub, vet ikke noe specs om den, forsterkeren er "alpine vpower class D 700w"

er ikke helt sikker på om det er stock høytalere eller om de er skiftet, men de skal bort de også. spilleren har jeg kjøpt.

tror jeg går for enkel 12", muligens 2x12" hvis det er plass.

kunne tenkt meg mellomtone i front dørene og i hatte hylla + diskant(?)

helst en prislapp på rundt en 10 tusen.

takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren er helt kurrant til sub. (litt mere info om denne hadde vært greit)

Åssen spiller har du kjøpt?

Høyttalere i hatthylla er ingen god ide når du skal ha sub baki, for da vil trykket fra suben påvirke høyttalerene i hatthylla.

Et bra frontsett på egen forsterker, og en skikkelig installasjon av disse, så har du lyd nok til hele bilen... Uansett så sitter du jo foran og kjører, så da er det der du skal prioritere lyden ;)

Skru gjerne ut suben og se om du finner litt mere info om den også. Alpine suber skal være kurrante de... stor sett.

Men åssen lyd er du ute etter?? mest mulig bass? eller noe som spiller rent, pent og høy når det trengs? Og åssen musikk hører du på?

Lenke til kommentar

mere info om sub eller forsterker? :p

d eneste som står på forsterkeren er "alpine vpower class D 700w" tror det er monoblokk.

men kan sikkert skru løs kassa og få sedd litt nermere på den. suben vet jeg desverre ikke noe om, han som jeg kjøpte bilen av nevnte bare at den var av D ellr E klasse fra alpine.

spilleren jeg har kjøpt er en pioneer DEH-5350UB. funker kjempebra å bruke ipod touch med spotify!:)

så jeg burde ikke ha noe bak i hattehylla alstå, hmm. men hvordan blir det ta å sitte i baksetet med musikk? blir det ikke mye bass og litt lite diskant?

lyd, en kompis av meg har en groud zero 12", og det bare rister dunker. er ikke akkurat det jer er ute etter :p

noe midt i mellom rent,pent og høyt når det trengs og en del bass. er ute etter "trykk" hvis du skjønner hva jeg mener, ikke en sub som bare ligger og blaffrer til musikken og ikke får levert "trykk".

musikk er vel alt fra disturbed til tiestö til kompani69 til kings of leon. med andre ord litt av hvert :p

ute etter ett anlegg som man kan faktisk være litt stolt av å spille med, gir en bra lyd med litt trykk i :D

også må man jo finne en kasse som må passe baki en nissan primera p11, helst ikke så svær at man ikke får plass til noe annet baki.

tusen takk for svar! hyggelig å se at folk er engasjert og hjelpsom :D(Y)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...