Nerowulf Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hei Er det mulig å koble Xbox 360 til PC skjerm? Er ikke så frista til å kjøpe en TV bare for å spille litt Xbox på. Det er ikke HDMI inngang på PC-skjermen min, bare VGA. Endret 9. januar 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
Veloz Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Du kan kjøpe en kabel som har HDMI input i den ene enden og VGA i den andre. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Du kan kjøpe en kabel som har HDMI input i den ene enden og VGA i den andre. eh, nei! du kan kjøpe en vga kabel for xbox360. som ser slik ut: http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/X360VGAHDBL/vga-hd-kabel-x360 Endret 9. januar 2011 av 530XD Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hvorfor funker ikke HDMI til VGA? Vil tro det er billigere enn å kjøpe Xbox only stæsj Endret 9. januar 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
satchman Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvorfor funker ikke HDMI til VGA? HDMI og VGA er to helt forskjellige typer signaler - det vil kun fungere hvis du har en (dyr) konverteringsboks i mellom. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hvorfor funker ikke HDMI til VGA? HDMI og VGA er to helt forskjellige typer signaler - det vil kun fungere hvis du har en (dyr) konverteringsboks i mellom. Så hva er det den kabelen du linket til gjør anderledes? (Takk for hjelpen) edit: Dette er skjermen jeg har. Det går vel fint å bruke den? http://www.microcenter.com/single_product_results.phtml?product_id=0297634 (er ikke DVI inngang på den jeg har, men skal være mulig å mota DVI signalene) Endret 9. januar 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
Veloz Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Du kan kjøpe en kabel som har HDMI input i den ene enden og VGA i den andre. eh, nei! du kan kjøpe en vga kabel for xbox360. som ser slik ut: http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/X360VGAHDBL/vga-hd-kabel-x360 Jo selvfølgelig, forklar meg hvorfor jeg kan gjøre det da? Har en kabel med HDMI i den ene og VGa ting i den andre... Funker fjell både på PS3, XBOX 360 og projektor. Endret 10. januar 2011 av Veloz Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 da linker du til din fine kabel da slik at vi andre kan lære noe nytt. Lenke til kommentar
Veloz Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Heisann, må bare beklage at jeg tok feil. Men alle gjør jo det? Uansett, det er HDMI til DVI, så har jeg satt på et slikt adapter: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106840 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 HDMI = Digitale Signaler VGA = Analoge Signaler Det blir omtrent som å koble et vannrør til et strømkabel og forvente å ha strøm i andre enden. Det eneste du lager er kortslutning. Ellers så er VGA-kabelen til Xbox 360en rent gull. Bildet blir meget meget bra, og svært nær HDMI i kvalitet. Anbefales! Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Ja det er vel billigere å kjøpe den kabelen til 300kr enn å kjøpe en ny TV Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Litt billigere variant her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30944 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Litt billigere variant her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30944 Litt prisforskjell. Rundt 250 kroner billigere Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jupp, men lenger ventetid. Så spørs hvor tålmodig du er: ) Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Jupp, men lenger ventetid. Så spørs hvor tålmodig du er: ) Og så leste jeg på kommentarene for produktet at den ikke var like bra som XBox sin kabel. Så får se hva jeg gjør Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har en HDMI -> DVI plugg jeg Får realtime bilde (+/-), og god kvalitet. Ingen lyd tho... så foretrekker TV'n. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har en HDMI -> DVI plugg jeg Får realtime bilde (+/-), og god kvalitet. Ingen lyd tho... så foretrekker TV'n. Relevant... VGA fungerer heilt fint, i dei fleste tilfeller vil du ikkje kunne sjå forskjell frå HDMI. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Har en HDMI -> DVI plugg jeg Får realtime bilde (+/-), og god kvalitet. Ingen lyd tho... så foretrekker TV'n. Relevant... VGA fungerer heilt fint, i dei fleste tilfeller vil du ikkje kunne sjå forskjell frå HDMI. Du sier du ikke ser forskjell på 720x576, og 1280x720? Du trenger briller. Og, kan da ha det, pluss DVI -> VGA i slutten? Sikkert langt ifra beste løsning, men en løsning. Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 ... Og, kan da ha det, pluss DVI -> VGA i slutten? Sikkert langt ifra beste løsning, men en løsning. Funker ikke... DVI -> VGA forutsetter DVI-A eller DVI-I, altså DVI som transporterer analogt signal. HDMI -> DVI vil kun være digitalt (DVI-D). Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) ... Og, kan da ha det, pluss DVI -> VGA i slutten? Sikkert langt ifra beste løsning, men en løsning. Funker ikke... DVI -> VGA forutsetter DVI-A eller DVI-I, altså DVI som transporterer analogt signal. HDMI -> DVI vil kun være digitalt (DVI-D). Jeg har gammel X-Box 360, og bruker uoriginal VGA (+toslink) som fungerer utmerket. Husker ikke hva den heter, men tror den ble kjøpt på cdon.no av alle steder... Edit: Tanken var å redigerere innlegget, men det ble visst sitat i stedet... Endret 11. januar 2011 av jahnkare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå