Gå til innhold

ødelagt forsterker, kan jeg reklamere?


Anbefalte innlegg

kjøpte en HK forsterker på nett for 16mnd siden.

 

når ejg fikk den satt jeg den opp i stua, og koblet alt til , og slik har den stått hele tiden.

men når jeg skulle se film her om dagen uteble lyden, men bildet var der, jeg bytta hdmi inngang, samme greia, men så merket jeg at hvis jeg holder hdmi kabel opp mens den står i forsterkeren så kommer lyden.

så er ganske sikker på at noe er løst inni selve forsterkeren .

 

kan jeg reklamere å ha en god sak , eller er jeg "fucked" at dem finner på en unskylding om at det er en brukerfeil?

har nemelig fått slike tilbakemelding før , "brukerfeil , dekkes ikke, desverre, men du kan kjøpe en ny av meg "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte en HK forsterker på nett for 16mnd siden.

 

når ejg fikk den satt jeg den opp i stua, og koblet alt til , og slik har den stått hele tiden.

men når jeg skulle se film her om dagen uteble lyden, men bildet var der, jeg bytta hdmi inngang, samme greia, men så merket jeg at hvis jeg holder hdmi kabel opp mens den står i forsterkeren så kommer lyden.

så er ganske sikker på at noe er løst inni selve forsterkeren .

 

kan jeg reklamere å ha en god sak , eller er jeg "fucked" at dem finner på en unskylding om at det er en brukerfeil?

har nemelig fått slike tilbakemelding før , "brukerfeil , dekkes ikke, desverre, men du kan kjøpe en ny av meg "

 

Prøvd en annen kabel siden det var samme problem i begge utgangen?

Endret av goggen92
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår reklamasjonsretten, er det vel slik at hvis det er en feil på produktet, altså at det ikke gjør den jobben den skal gjøre under den behandligen den skal bli behandlet. så har du rett på å reklamere på produktet. Reklamasjonen skal være på 5år, og har så og si de samme rettningslinjene som garanti.

 

Brukerfeil vil vel si slik som jeg tolker det at eieren av produktet har hatt ett uhell med produktet, eller brukt produktet under forhold som den ikke er beregnet å brukes under.(sølt på den, mistet den i bakken, osv.)

 

Ring til de og få frem hvordan saken er. Hvis det er en feil ved produktet som har gjort at det bare varte i 16mnd, burde dette vere en veldig grei reklamasjonssak i mine øyne.

 

Edit: Link til reklamasjonsrettningslinjer

Endret av goggen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...