Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobilt bredbånd i utlandet (Tyrkia). [PC]

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på; siden jeg har hørt, noen som har hatt det, tror jeg. At det finnes en usb dings du kan kjøpe for en periode, altså, jeg trenger den for 2 uker, til og surfe på internett på egen laptop i utlandet. Sikkert telenor?

Men kan ikke se jeg finner en slik. Er bare 3 forskjellige telenor mobile bredbånd og velge, og de kjøper du vel fast, ikke bare fore en periode?

Jeg trenger nemlig bare slik internett i 2 uker da jeg skal til syden slik jeg kan surfe på egen pc.

Altså noe til en fast pris så jeg betaler på forhånd! Ikke noe etter hvor mye jeg bruker den.

Endret av Nicht
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil STERKT anbefale deg å bare kjøpe noe kontantkort greier eller lignende i det landet du reiser TIL. dersom du skal sitte i f.eks. spania og surfe på et telenor abonemang fra norge, så kan det fort koste deg 20-30 kr pr MegaByte, noe som tilsvarer at det blir svindyrt..

da er det bedre å undersøke mulighetene i det landet du skal være i, hva som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Back to topic; anbefaler å la det mobile bredbåndet ligge hjemme, mitt abb. som er One Call så koster det 12,90 pr 100kb for å surfe med det mobile bredbåndet, da vil det si at jeg må betale 129kr for 1MB, å det vil si igjen at hver gang du laster vg.no så har du brukt ca 170 - 230 kr. Verd det? Nei. Finn deg trådløse nettverk der, MYE billigere.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Telenor sine priser i tyrkia:

Priser fra Norden og EU/EØS

Opptil 50 MB/døgn 150,-

Pr MB etter 50 MB 10,-

Priser Telenor.

Tyrkia er vel med i EU? Vist ikke er det 40Kr/MB

Sier seg fort da at dette er uaktuelt for noe annet en meget viktig kommunikasjon. Mitt beste tips er som over. Kan også sjekke med lokale mobilleverandører om bredbånd, men tviler på at de har et 2 ukers abo. Men verd å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...