Azton Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei Har en problemstilling. På badet har jeg kjøpt en Gira iPod-docking som jeg skal koble til en ekstern forsterker og høyttaler. Jeg har kun en høyttaler og vil da gjøre om stereo-signalet om til mono-signal uten for mye bry. Jeg har en teori om hvordan jeg kan oppnå dette. På bildene ser dere komponentene jeg bruker. Fra utgangen på dockingen kobler jeg på to coax-kabler som jeg terminerer med RCA plugger i andre enden. Så bruker jeg et RCA Y-ledd (2 hun -> 1 han). Da sitter jeg igjen med 1 RCA han, som jeg kobler til f.eks R på forsterkeren, og så kobler jeg høyttaleren til R-out på forsterkeren. Noen innsyn om hvordan dette kommer til å gå? Mvh Sindre. Bilder: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Bør kunne fungere det. Alternativt kan du legge lask mellom + og + på Line Out og sende det i ein kabel vidare. Er det nødvendig med coax? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 OK, flott. Mja, tenkte for koblingens del jeg, så slipper jeg ødelegge en "ferdigkabel". Forslag til alternativ kabel? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Du hadde jo tenkt å montere RCA-pluggar i utgangspunktet. Finnes RCA-pluggar som ikkje må brukast på coax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå