pattexer Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Heisann! Jeg har sett litt rundt på nettet etter et nytt keyboard (sitter nå med et forferdelig Roland MIDI greie). Jeg vil ha et med 8-oktaver (88tangenter)og veide tangenter, samt MIDI ut. Jeg fant M-Audio Prokeys 88, som virket ganske bra for prisen, men jeg lurte på om det var noen andre keyboards i ca samme prisklasse som var bedre? Prisen bør ikke komme over 7000. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Først må du si litt om bruksområde. Kommer du bare til å spille med pianolyder, eller blir du også å spille orgel og synth på det? Hvis du hovedsakelig spiller piano vil nok et digitalt piano, som f. eks P-serien til Yamaha eller Kurzweil SP2X, være et bra valg. Lenke til kommentar
pattexer Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 De innebygde pianolydene betyr ikke så veldig mye, siden jeg har tenkt og kjøre det sammen med Ivory 2, og jeg har både Absynth og Omnisphere, så jeg har nok av soft-synther. Det jeg er mest ute etter er gode tangenter, men selvfølgelig er gode innebygde lyder et pluss Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ah, men da så. Hvis du klarer deg uten noen innebygde lyder ville jeg sjekket ut CME. Du kan også se på Yamaha P-120 og Yamaha P-85 som jeg bare fant nå i farta. Er ganske sikker på at begge har midi ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå